donderdag 6 maart 2014

*new* Essence: lipproducten + oogschaduwpalette


Nieuw, nieuw.. inmiddels liggen deze artikelen alweer een aantal weken in de winkel en aangezien mijn nieuwsgierigheid groot was nam ik toch weer een aantal producten mee. Je kon de Essence nagellak en special effect toppers al zien in eerdere blogberichten en nu dan de lipproducten en een oogschaduwpalette. Wel weer Essence, want de nieuwe producten van Catrice spraken mij helaas niet zo aan.


Uit de collectie kocht ik een lipstick, matte lipgloss en het all about candies eyeshadow palette. Ik koos weer voor wat veilige kleuren, daarmee kan het nooit fout gaan en met mijn bleke huid staat fel ook niet altijd even denderend.

Lipstick: 13 Love Me - XXXL longlasting lipgloss (matt effect): 05 Velvet Rose


Ik koos bij de lipproducten voor een roze tint en een rode tint. Wel hele lichte tinten, want ik houd ervan om m'n lippen nude te houden.

Lipstick: 13 Love Me - XXXL longlasting lipgloss 05 Velvet Rose

XXXL longlasting lipgloss 05 Velvet Rose

Lipstick: 13 Love Me

XXXL Longlasting lipgloss 05 Velvet Rose: Deze lipgloss met matte finish is erg licht op de lippen en naast de matte finish (duidelijk te zien op de swatch) laat de lipgloss dan ook niet erg veel kleur achter. De tint die wel achterblijft is roze, maar wel met een lichte, bijna oranje, ondertoon.
Lipstick: 13 Love Me: Love Me is een lipstick die mij erg doet denken aan een combinatie van Coral Calling en Natural Beauty, twee lipsticks die ook al in het assortiment te vinden zijn. Love Me is niet echt rood, maar neigt ook niet naar een nude kleur toe, hij zit er precies tussenin. Een mooi kleurtje om net even die extra touch aan je look te geven.



Essence: all about candies: 02 candies

De sun en night club palettes van Essence verdwenen helaas uit het assortiment, maar we krijgen er wel een aantal mooie palettes voor terug! Deze all about candies is er eentje van. Dit palette bestaat uit 6 pastelkleurige oogschaduws, allen met een lichte shimmer. Het palette doet z'n naam echt eer aan want de kleurtjes zijn allemaal zo schattig en doen mij echt denken aan jelly beans door de leuke kleurtjes. Het enige verschil met de sun en night club palettes is dat hier 6 kleuren in zitten en in de oude palettes 8. Persoonlijk vind ik 6 kleuren handiger omdat je een groter vlak hebt om je kwast in te dippen.

 bovenste rij
zonder flits - met flits
(op de foto zonder flits heb ik per ongeluk de roze en gele kleur verwisseld!)

onderste rij
zonder flits - met flits

Over de eerste rij ben ik qua pigmentatie niet heel enthousiast, maar de tweede rij belooft toch iets goed. De substantie is wel ietwat korrelig, maar is goed op te bouwen. Ik maakte hier ook een look mee.



De eerste foto is nogal onduidelijk, maar op de tweede foto is te zien dat er nog wel met dit palette te werken is. Ik begon met het invullen van het ooglid met de gele kleur, waarna ik de groene kleur aanbracht in de crease en de buitenste ooghoek. Boven het geel bracht ik een heel klein beetje roze aan en dit blendde ik. In de binnenste ooghoek gebruikte ik de blauwe kleur om de look toch nog een extra touch te geven.

Ik ben erg blij met alle producten. Budget en goed genoeg mee te werken. Essence was al mijn favoriete budgetmerk en dat gevoel wordt alleen maar sterker, want ook voor de prijs hoef je het niet te laten. De lipstick kost €2,39, de lipgloss €1,69 en voor het palette betaalde ik €3,59. Essence is te verkrijgen bij o.a. Kruidvat en Trekpleister.

Wat vind jij van de nieuwe Essence producten? Heb je al nieuwe favorieten ontdekt?



3 opmerkingen:

  1. Het palette vind ik tegenvallen, de lipstick is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het palette vind ik zelf niet zo mooi, maar ik ben zeker aan het overwegen om de lipgloss te gaan halen. Leuke blogpost!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de lipproducten heel erg mooi! Ik heb zelf de lipstick ook gekocht, super kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen