maandag 8 september 2014

Review | Essence LE Hello Autumn


Heel wat limited editions van Essence slaan we over, maar toen we Hello Autumn zagen wisten we dat deze onze portemonnee even pijn zou doen. Bij de preview waren we al enthousiast, maar toen we de LE in de schappen zagen liggen ging ons hart nog sneller kloppen. Zelfs van de haarelastiekjes werden we enthousiast! We wisten ons beide redelijk in te houden en namen allebei een deel van de collectie mee.


Je las het al goed in de intro, er staat overal 'we'. Dit is omdat we (daar is het woord weer!) dit artikel samen hebben geschreven en samen hebben gefotografeerd, dit omdat we beide een deel van de collectie hebben gekocht. Evi het oogschaduwpalette, wenkbrauwsetje en de blush. Ilona de multi colour powder en de nagellak.

Hello Autumn als limited edition sprak ons met name aan vanwege de mooie kleuren. Goud, groen, bruin, allemaal kleurtjes die doen denken aan het najaar, waar de blaadjes beginnen te ritselen en de zon langzaam onder gaat. Mooie kleuren om te combineren en ook heel draagbaar voor een dagelijkse look. Wij zijn fan!


Evi: Ik zag maar weinig reviews over het wenkbrauwsetje uit de limited edition en daarom wilde ik deze graag testen. Ik koos uiteraard de donkere variant, die geschikt is voor brunettes. Ik heb van mezelf ook donkere wenkbrauwen. Dit is 01 leaves are the new beef.



Het setje bevat een donkere wenkbrauwkleur, een lichte wenkbrauwkleur, een highlighter en een kwastje. Deze highlighter kun je natuurlijk op het wenkbrauwbot aanbrengen of gewoon in de binnenste ooghoek als je dat wilt. Het setje geeft me meer gedefinieerde wenkbrauwen en dit is precies wat ik zoek in een wenkbrauwproduct. Ik zag bij het maken van de swatches al dat de donkerste kleur bijna hetzelfde is als de kleur van het wenkbrauwpotlood dat ik nu gebruik. Deze is voor mij dus helemaal geschikt. De lichte kleur kan ik voor de randen gebruiken. Doordat de kleur lichter is, krijg ik een minder harde lijn. Ik ben positief. Ook de highlighter is mooi en het kwastje werkt prima, als je het tenminste niet erg vind om zo'n kort steeltje te gebruiken.


Ilona: Deze multi colour powder draagt de naam 01 autumn & the city en is bedoeld om het gezicht en de hals een prachtige glans te geven. Ik ben zelf van plan om deze te gaan gebruiken als bronzer, voor mijn huid is dit namelijk de perfecte kleur. De poeder bevat verschillende bruintinten en zorgt voor een gouden glans.


Evi: Ik kan me voorstellen dat je het product hierboven niet op een blush vindt lijken, maar eerder op een highlighter. 01 beauti-FALL red is namelijk een witte of parelmoer poeder met shimmer. Toch zal deze anders vallen op de huid, de poeder past zich namelijk aan aan de huidskleur en verandert in een roze blush. Je moet dus niet teveel aanbrengen, want de kleur wordt nog een stuk donkerder dan te zien is in de verpakking. Gelukkig wist ik dit van tevoren.



Het is niet helemaal goed te zien op de foto, maar hier draag ik de multi colour powder als bronzer en de blush op mijn wangen. In werkelijkheid geeft de multi colour powder een mooie gouden glans en de blush is mooi roze. Je moet wel echt opletten met de hoeveelheid blush die je aanbrengt, want deze valt al snel te donker uit. Ook al ziet het er hierboven uit als een mooie zachtroze blush, was ik na een uurtje of twee iets minder enthousiast. Mijn wangen waren knalroze! De kleur zal dus ongeveer een half uur na het aanbrengen ook nog iets feller kunnen worden. Als je voorzichtig doet en niet teveel aanbrengt moet het gewoon lukken en is het een mooi product.




Evi: Op het oogschaduwpalette was ik op slag verliefd. Deze low-budget groene oogschaduws moest ik gewoon hebben. De naam van het palette met deze groene kleuren is 02 keep calm & go for a walk, maar er is ook nog een variant met nude tinten. Toen ik ging swatchen werd ik helemaal gelukkig, een goed pigment, met name de donkerste kleur! Je moet zelfs opletten dat je niet teveel gebruikt.



De enige bruine kleur in het palette leek me meteen geschikt voor in de arcadeboog. Hiermee kun je schaduw creƫren, waarna je los kunt gaan met groene tinten op het ooglid. Voor deze look gebruikte ik de vierde kleur. Ik merkte bij het swatchen al dat deze iets meer pigment bevatte dan de vijfde uit de rij. In de buitenste ooghoek en onder mijn oog gebruikte ik heel voorzichtig de donkerste kleur uit het palette. Wat een pigment! De lichtste kleur zie je in mijn binnenste ooghoek.


Ook Ilona maakte een look met het palette (dat ze zelf ook kocht). Ze gebruikte hier als basis het Zoeva Pure Glam Pigment in de kleur Goldiva, met in de buitenste ooghoek de vierde kleur uit het palette. In de crease blendde zij dit met de donkerste kleur.


Ilona: Natuurlijk kon het kopen van een lakje voor mij niet uitblijven, al vond ik de kleuren niet heel spannend. Toch wilde ik het proberen, want een thermo effect miste nog in mijn stash. Dit is 04 keep calm & go for a walk (net als het palette inderdaad!). Hij lijkt in het potje wat bruin, maar op de swatches zal zien dat dit niet het geval is.



Waar de lak bruin oogt in het potje, is deze vrij oranje op de nagels. Dit is als de nagels 'hot' zijn, want zodra je ze onder de koude kraan houdt worden je nagels vrijwel meteen paars (cold). Het was helaas onmogelijk om dit op de foto te zetten, want het effect verdween vrijwel direct toen ik mijn nagels onder de kraan vandaan haalde. Toch bleef op mijn tips een paarse waas over en deze laat zien dat het effect toch een heel klein beetje werkt. Ik ben blij met de oranje kleur, maar het thermo effect stelt mij wel teleur.


Wij zijn in ieder geval zeer te spreken over deze limited edition. Aan de prijzen en aan de kwaliteit mankeert niets. Deze zijn zoals we gewend zijn van Essence lekker budget! Wat wij je vooral willen aanraden? Dat ligt er een beetje aan hoe je de producten wil gebruiken. Het oogschaduwpalette en wenkbrauwsetje doen hun werk precies goed, een mooi pigment en erg makkelijk in werking. Bij de multi colour powder kun je zelf beslissen hoe je deze wil gebruiken. De nagellak is qua thermo effect niet helemaal wat we hadden verwacht, maar de kleur op zich is al mooi genoeg. Alleen de blush is voor ons een beetje een dilemma, want je gebruikt al snel teveel, het is fijner als je meteen weet hoe de kleur valt op je wangen.

De producten zijn een limited edition en dus niet heel lang verkrijgbaar. Begin september tot begin oktober kun jij de producten in huis halen. De producten zijn te koop bij Kruidvat, maar wees er snel bij, voor je het weet zijn ze weg!

eyebrow set - 01 leaves are the new beef - €2,59
multi colour powder - 01 autumn & the city - €3,39
colour adapting powder blush - 01 beauti-FALL red - €2,59
eyeshadow palette - 02 keep calm & go for a walk - €3,89
thermo nail polish - 04 keep calm & go for a walk - €1,99

Welke producten ben jij van plan aan te schaffen uit deze collectie?

5 opmerkingen: