woensdag 6 augustus 2014

#7 It's all about the music


Nummer zeven, here it is! Een nieuwe 'It's all about the music' met ook veel nieuwe muziek. Alle stijlen zal je voorbij zien komen, pop, rock, indie, noem maar op. We vinden het heel leuk om weer een divers bericht te laten zien en hopen dat er voor jullie ook iets bij zit.


Linkin Park - Final Masquerade

Sinds de vorige 'It's all about the music' bracht mijn (Evi) favoriete band een nieuw album uit, genaamd The Hunting Party. Het nieuwe album van Linkin Park is een stuk meer rock dan het vorige en dit is iets waarmee veel fans blij zijn, want dit is hoe ze de band van een aantal jaar geleden kende. Ik vind alle albums van LP tot nu toe fantastisch, maar ook met deze slaan ze de spijker weer op z'n kop. Guilty All The Same is het eerste nummer van het album dat uitkwam, lekker hard met toch wat rap erbij. Deze heb ik jullie al eens later horen in dit artikel. Van Final Masquarade kwam pas de video uit en die zie je hierboven. Ook zal ik in november hun concert gaan bezoeken, want ja, Linkin Park komt naar Ziggo Dome! 


Taymir - AAAAAH

De laatste cd die ik kocht was van Taymir. Ja, ik kocht een een cd. Het is hun allereerste album en ze beginnen redelijk door te breken in Nederland. Toch is Phosphene zo'n album waarvan niet alle nummers te vinden zijn op Youtube. Daarom kocht ik dus het album. Aanstaande zondag zullen Ilona en ik ze gaan zien optreden op Zandstock Festival en ik weet zeker dat we ontzettend gaan genieten. Het is een indierock bandje met muziek die je heel vrolijk maakt. Je kunt er op dansen en toch is het rock. Ik ben fan!




Kraantje Pappie - Mijn Nacht (Totally Summer Anthem)

Ten slotte geen album, maar een nummer. Ik ben rapper Kraantje Pappie steeds meer gaan waarderen en zijn nummer Mijn Nacht vind ik heel cool. De beat van het nummer is heerlijk om op los te gaan, maar ook net even anders dan de meeste refreinen/beats van nummers. Ook hem zullen we spotten op Zandstock.


Dio - Radio

Daar is hij weer, Mr. Dio! Dio is absoluut mijn (Ilona) favoriet als het gaat om Nederlandse rappers. Hij onderscheidt zich met zijn creativiteit en verschillende stijlen en rijmen en ik houd hier van. Zijn nieuwe single 'Radio' is afkomstig van zijn nieuwe EP met dezelfde titel en is al verschillende keren te horen geweest op, inderdaad, de radio. Het nummer is leuk, maar ik vind de clip eigenlijk nog veel leuker. Deze sluit aan op de tekst en is weer lekker creatief zoals we van Dio gewend zijn. Nog iets leuk, Géza Weisz (deelnemer Expeditie Robinson 2013 en goede vriend van Dio) speelt mee in de video. 


Tove Lo - Stay High (Habits Remix) ft. Hippie Sabotage

Dit nummer doet dingen met m'n gedachten, wow. Het gaat over het kwijtraken van je liefde en het verdriet dat daarna komt. In het nummer is te zien hoe Tove Lo er alles aan doet om de pijn te verdrukken. Ze gaat drinken, uitbundig zoenen met anderen, alles om de pijn te vergeten. Nu wil ik niet zeggen dat ik in zo'n situatie zit, maar ik denk dat we allemaal weleens momenten hebben waarop we zoveel pijn hebben dat we er alles aan doen om deze pijn te vergeten, ongeacht welk middel daarvoor nodig is. Het nummer is een remix van het originele nummer Habits, die songtekst spreekt meer dat in dit nummer, maar toch is de boodschap volledig duidelijk.


Yellow Claw - DJ Turn It Up

Ik wil afsluiten met iets compleet anders, Yellow Claw. Ik weet niet of deze mannen al eerder voorbij zijn gekomen, maar ze zijn het in ieder geval waard om in dit artikel te verschijnen. Op Indian Summer stond ik vooraan bij hun set en ik heb genoten! De muziek van Yellow Claw bestaat vooral uit beats en dat pakken ze goed op. De beats zijn een combinatie van trap, hardstyle en drum and bass. Een combinatie die ik erg prettig vind om naar te luisteren, omdat het mij op de een of andere manier heel rustig kan houden in mijn hoofd en dat is soms wel even fijn. Dit is een van de bekendste nummers van Yellow Claw en is afkomstig van hun EP Amsterdam Trap Music.

Jullie hebben weer veel stijlen en veel artiesten kunnen zien in deze zevende 'It's all about the music'. Misschien dat er zelfs nog artiesten of nummers bij zitten die jou ook interesseren.

Naar welke muziekstijl luister jij het meeste?

No Comments Yet, Leave Yours!