woensdag 16 juli 2014

Interieur ideeën | Mijn eigen appartementje inrichten


Over interieur is nog weinig verschenen op WFOP. Toch ben ik er de laatste tijd veel mee bezig, omdat ik volgende maand op mezelf ga wonen. Ik mag mijn eigen appartementje inrichten en ik denk dat het leuk is als jullie daarbij met me mee kijken!

Op Pinterest en Tumblr zoeken naar interieur afbeeldingen is natuurlijk erg leuk, maar wanneer je echt zelf je huis moet gaan inrichten wordt het een stuk serieuzer. Toen ik begon na te denken over de kleur op de muur had ik snel in mijn hoofd gewoon alle muren wit te verven. Maar nu vind ik dat allang al geen goed idee meer. Het is uiteraard een kwestie van smaak, maar een spierwitte muur geeft mij al snel een ziekenhuis-gevoel. Daarnaast is één wand in een kleur verven al snel een stuk huiselijker en vrolijker. Na een lange tijd nadenken wist ik het: het wordt groen. Van de afbeelding hieronder kun je een goede indruk krijgen van mijn ideeën.


Ik zal de afbeelding voor jullie toelichten. De vloer spreekt waarschijnlijk voor zich. Dit is het laminaat dat er nu al ligt en waar we niets meer aan gaan veranderen. Het vloerkleed is een afbeelding van het exacte kleed dat we thuis hebben liggen en niet gebruiken. Deze mag ik dus gewoon hebben. Super cool!
Één wand wordt dus donkergroen. De precieze tint moeten we nog uitkiezen. Het idee voor de andere wanden in de huiskamer/keuken is heel licht groen. Dus off-white, maar passend bij de donkergroene wand. Ik heb een aantal kleurenstrips voor verf gehaald bij Karwei om te kijken welke kleuren verf ik precies wil.


Aan de wand hangt een schilderijtje. De afbeelding die je ziet, gebruik ik als voorbeeld voor een schilderijtje dat ik aan het maken ben. Daar zul je waarschijnlijk binnenkort meer van zien. Ooit zal er waarschijnlijk wel een artikel verschijnen over de accessoires in huis.
De witte eettafel hebben we vorige week gekocht. Het is een witte hoogglans tafel waar in principe drie stoelen aan kunnen in de lengte. De stoelen die hierbij komen zijn in ieder geval vier van onze oude stoelen. Deze gaat mijn moeder verven in de kleur die ik wil. Ik kies voor twee lichtgroene en twee witte stoelen. Basic, maar toch een beetje kleur.
Verder moeten we nog op zoek naar een bank, een bijzettafeltje, een lamp, een klok, enzovoort. Hierover later een update.

Ten slotte ontdekte ik, nadat op mijn werk (accountantskantoor) nieuwe planten werden gebracht, de ficus ginseng plant, oftewel een bonsai boompje. Wat zijn deze schattig! Uiteraard zijn dit allemaal onbelangrijke extra's, maar ik mag dromen toch?

Ik denk dat dit voorlopig wel even alles is wat ik te melden heb. Het volgende artikel zal waarschijnlijk over mijn slaapkamer gaan. Nog even ter info: De datum waarop ik in Amsterdam woon is nog onbekend. Het zal wel eind augustus worden en het liefst natuurlijk zo snel mogelijk. Ik zal er gaan wonen met een vriendin die ik al ken sinds de basisschool. Dit zullen sommigen van jullie misschien zien als een nadeel, maar ik kijk er naar uit met iemand samen te wonen met wie ik het sowieso goed kan vinden en die ik ook al een tijdje ken. Hoe ik het financier is natuurlijk niet helemaal of your business, maar ik kan jullie vertellen dat ik er in ieder geval huur voor zal moeten gaan betalen. Naast mijn bijbaan in mijn huidige woonplaats in de vakanties zal ik in Amsterdam dus ook nog een bijbaantje moeten gaan zoeken.

Heb jij nog tips voor mijn interieur?

1 opmerking:

  1. wat een spannende tijd!! heel veel plezier en ik ben benieuwd hoe het straks gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen