dinsdag 15 juli 2014

Barry M, Primark, Zoeva | A touch of gold...


Goud, dat was de kleur waar ik qua oogschaduw nog naar op zoek was. Goud of in ieder geval een tint hiervan, want dé perfecte goud is bijna onmogelijk om te vinden. Afgelopen tijd heb ik goed rond gezocht en een aantal producten gevonden die al aardig in de buurt komen. In dit artikel zal ik 3 oogschaduws laten zien die allemaal een vleugje goud bevatten.





v.l.n.r. Primark bronzer - Eyeshadow by Barry M, 9 Dark Gold - Zoeva Pure Glam Pigment, Goldiva
boven: zonder flits - onder: met flits

Al tijden ben ik op zoek naar een mooie gouden oogschaduw als basis voor ooglooks, maar waar ik ook zoek, nergens lijk ik iets te vinden. Toen ik het internet besloot af te speuren kocht ik random wat artikelen en ook tijdens een shopdagje kwam ik iets tegen. Ik nam het mee en besloot het thuis allemaal rustig te testen. Op de swatches kan je al een beetje zien wat je te wachten staat, goed pigment en allemaal oogschaduw met een vleugje goud. Mijn favoriet? Dat lees je door dit artikel heen, maar als je de swatches zo ziet kan je het al een beetje raden.

Primark blusher | €3,00

Het eerste product is volgens de verpakking een blusher, die de kleur van een bronzer heeft, maar die ik wil gaan gebruiken als oogschaduw. Volg je het nog? Het is even ingewikkeld, maar waar het op neer komt is dat ik dit product qua kleur al erg geschikt vond om te verwerken in een nude ooglook. Nu is het product misschien wat meer bruin dan goud, maar het glanst evengoed heerlijk. De "blusher" bevat veel glitters, heeft een warme gloed en geeft een goede pigmentatie af. Wat ook prettig is, is dat dit product dus erg multifunctioneel is, want het kan niet alleen als oogschaduw, maar ook als bronzer gebruikt worden (dit heb ik getest, werkt prima!). De verpakking is groot, rond en oogt best classy. Het doet mij een beetje denken aan de verpakkingen van MAC, maar dan heel wat euro's goedkoper.


Eyeshadow by Barry M, 9 Dark Gold | €3,50

Het tweede product is van een merk dat iedereen inmiddels wel kent van z'n blushes en nagellakken, maar ook veel andere producten in z'n assortiment heeft, namelijk Barry M. Losse mono's van dit merk zie je niet veel voorbij komen, maar toen ik de schattige verpakking zag met de kleur die leek te zijn wat ik zocht, moest ik deze mono bestellen. De verpakking is schattig, maar oog wel een beetje cheap zo met het logo in het midden gedrukt en daar omheen een panterprint. Nu gaat het om de kleur en deze stond mij na het lezen van de naam al aan. De mono draagt de naam 'Dark Gold' en bij het swatchen van het product bleek dit niet gelogen. Het is goud, het is mooi, het heeft een goede pigmentatie, maar het is het nét niet. Niet getreurd, de mono is het ondanks dat alsnog waard, helemaal voor de prijs en de goede kwaliteit die je krijgt.

Zoeva Pure Glam Pigment, Goldiva | €4,95

Geen oogschaduw, maar wel goud! Dit pigment van Zoeva komt het meest in de buurt van de gouden kleur die ik zocht. Dit mag ook wel, want de naam 'Goldiva' moet natuurlijk wel eer worden aangedaan. Dit is tevens mijn eerste pigment en het was eerst even bekijken wat je daar nou allemaal mee kon. Dat ik het kon gebruiken als oogschaduw was duidelijk, maar ik wist niet dat met een beetje water je het pigment kon veranderen in een creamy eyeshadow. Ook kan je bij het mixen met een top coat een pigment gebruiken als nagellak of een beetje aanbrengen met lipbalm op de lippen voor een mooie kleur (nu zie ik niet snel iemand met gouden lippen lopen, maar voor andere kleuren is het ideaal). Een product dat erg functioneel is dus, al ga ik het puur als oogschaduw gebruiken. De gouden kleur heeft een prachtig pigment en is droog al redelijk sterk qua kleur, bij vochtig aanbrengen zal dit alleen maar sterker worden en dit is meer dan positief. De verpakking is klein, maar omdat het een losse poeder is, zit er eigenlijk net zo veel in bij pressed powder. Wel is een pigment zuiniger in gebruik.



Ik ben heel blij met m'n aankopen en ik kan voorlopig mijn zoektocht naar de perfecte gouden kleur staken met deze 3 oogschaduws in m'n stash. Mijn favoriet is natuurlijk Goldiva, maar in combinatie met de twee andere kleuren zou dit perfect zijn voor een mooie ooglook. Alledrie de producten hebben een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Je betaald voor een goed pigment nog niet eens €5,- en dat is natuurlijk een koopje!

Primark blusher | €3,00
Eyeshadow by Barry M, 9 Dark Gold | €3,50
Zoeva Pure Glam Pigment, Goldiva | €4,95

De Barry M eyeshadow en het Zoeva pigment bestelde ik bij the Make Up Spot. Het was mijn eerste bestelling en het was een goede ervaring. Een snelle levering en alle producten waren keurig, stuk voor stuk ingepakt. Zeker een aanrader! De Primark blusher spreekt voor zich waar ik deze vandaan heb gehaald, de make-up afdeling v/d Primark in Zaandam.

Wat is jouw favoriete gouden oogschaduw?



2 opmerkingen:

  1. Leuk artikel en mooie kleurtjes. Het kleurtje van de Primark valt me ook absoluut niet tegen qua pigmentatie zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zo verliefd op dit soort kleuren, ik begrijp helemaal dat je dit ook mooi vindt :)

    BeantwoordenVerwijderen