woensdag 11 juni 2014

The Body Shop | mini's


De keren dat ik bij the Body Shop ben geweest zijn op twee handen te tellen, maar verder dan een beetje geur opsnuiven en producten testen kwam ik nooit. Hoog tijd dus ook om maar eens iets te kopen zodra ik er binnenloop, bedacht ik mij toen ik the Body Shop in Arnhem binnen wandelde. Ik zag heel veel fijne producten staan, maar begon om rustig te beginnen met drie mini's.


Ik koos voor 3 huidverzorgingsproducten, maar om toch nog iets van variatie erin te houden koos ik wel voor 3 verschillende. Ik kocht een body polish (scrub), een body butter en een shower gel. Er is een (tijdelijke) actie bij the Body Shop waarbij je 2+1 gratis krijgt op mini's en hier maakte ik meteen gebruik van.

Ingrediënten: Aqua (water), Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Glycerin (glycerine), Acrylates Copolymer, Cocamide DEA, Juglans regia (walnootschilpoeder), Benzyl Alcohol, Parfum, Phenoxyethanol, Mel (honing), Citrus nobilis (mandarijnolie), Luffa cylindrica (luffakorreltjes), Sodium Hydroxide, Limonene (Fragrance Ingredient), Hexyl Cinnamal, Butyl Methoxydibenzoylmethane (zonnefilter), Disodium EDTA, Citral (citrus), Citrus reticulata (mandarijnolie), Linalool, Denatonium Benzoate, Citrus dulcis (essentiële sinaasappelolie), Methylparaben, Sodium Dehydroacetate, Citronellol, Geraniol (geraniol), kleurstoffen: CI 15510, CI 15985.


Het eerste product dat in de mandjes lag en mij opviel is deze Satsuma Body Polish. Body Polish klinkt heel erg luxe, maar eigenlijk is dit gewoon een scrub voor het lichaam. De scrub ruikt heerlijk naar clementine, heel erg zoet. Er zitten veel scrubdeeltjes in het product, wat goed te zien is bij het uitsmeren. Onder de douche komt er ook nog schuim vrij, wat de huid meteen verzorgt. De body polish is uitermate geschikt om dode huidcellen te verwijderen en de huid zacht en soepel te laten voelen.

Ingrediënten: Aqua (water), Sodium Laureth Sulfate, Glycerin (glycerine), Sodium Cocoamphoacetate, Cocamidopropyl Betaine, Polysorbate 20, Mel (honing), Sodium Chloride (zout), Citric Acid (citroenzuur), PEG-18 Glyceryl Oleate/Cocoate, Parfum, Myristamidopropyl PG-Dimonium Chloride Phosphate, Phenethyl Alcohol, Caprylyl Glycol, p-Anisic Acid, Propylene Glycol, Linalool, Hexyl Cinnamal, Butylphenyl Methylpropional, Disodium EDTA, Benzyl Salicylate, Geraniol, Moringa oleifera (moringa-extract), Sorbitol, kleurstoffen: Caramel, CI 19140.


Ik had geen idee wat moringa was, maar dat deze shower gel heerlijk ruikt is zeker! De shower gel heeft een hele frisse, bloemige geur. Bij het gebruik onder de douche komt er erg veel geur en schuim vrij. Wat ook heel fijn is aan het product, is dat deze geen zeep bevat, hierdoor raakt de huid niet beschadigd en blijft deze heerlijk zacht.

Ingrediënten: Aqua (water), Citrus paradisi (roze grapefruitolie), Theobroma cacao (cacaoboter), Cyclomethicone, Glycerin (glycerine), Glyceryl Stearate, Butyrospermum parkii (sheaboter), PEG-100 Stearate, Cetearyl Alcohol, Lanolin Alcohol, Phenoxyethanol, Parfum, Limonene, Methylparaben, Propylparaben, Xanthan Gum, Linalool, Benzyl Alcohol, Disodium EDTA, Tocopherol (vitamine E), Hexyl Cinnamal, Citral, Sodium Hydroxide, Citronellol, Geraniol, Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde, kleurstoffen: CI 15985, CI 17200.


Grapefruit is een van m'n favoriete geuren als het gaat om verzorgingsproducten en toen ik deze mini zag liggen moest ik hem meteen meenemen. De body butter oogt eerst heel erg dik en stevig, maar zodra ik deze aanraak met m'n vingers is het eigenlijk een hele zachte, romige body butter. Op de huid voelt deze ook erg prettig aan en smeert gemakkelijk uit. De body butter trekt snel in, wordt opgenomen door de huid en werkt verzorgend en verzachtend.

Ik ben erg blij met m'n eerste aankopen van de the Body Shop. Ze ruiken en schuimen allemaal heerlijk en laten ook een heerlijke geur achter op het lichaam. Je hebt van alles maar een klein beetje nodig om de huid te kunnen verzorgen en dit vind ik fijn, normaal maak ik veel producten snel op, maar hier kan ik lang mee doen.

Satsuma Body Polish  €5,00
Moringa Shower Gel €3,00
Grapefruit Body Butter €6,00
Alle producten zijn te koop bij filialen van the Body Shop, of via de webshop.

5 opmerkingen:

  1. Hmm, ze zien er allemaal super lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit lijken me heeerlijke producten. Sowieso ben ik dol op TBS, ik kom er dan ook regelmatig hihi. liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er goed uit! :) Ik heb jullie getagd in mijn laatste artikel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, wat leuk, we zullen de tag zeker overnemen! :) we laten het weten x

      Verwijderen
  4. Wat leuk dat ze mini's hebben! Dit wist ik helemaal niet. Bedankt voor de goede tip! <3

    BeantwoordenVerwijderen