dinsdag 10 juni 2014

Fruit in the spotlight #2 | Mango



Vandaag zet ik weer een fruitsoort in de spotlight. Ik denk dat deze voor Ilona en mij echt op nummer één staat: mango. Ik zet alle producten met mangogeur die ik in mijn bezit heb, op een rijtje.




Ik zal jullie eerst snel vertellen over producten die in ons land in de verste verte niet te verkrijgen zijn. In Amerika kocht ik twee fantastische geurkaarsen met mango, waar ik dan ook onbewust erg zuinig mee doe. Bij de Wal-mart kocht ik voor maar drie dollar een ontzettend grote geurkaars in de geur mango-perzik. Hij bevat bijna 600 gram en is van ontzettend goede kwaliteit. De kwaliteit en geur van de rechter kaars vind ik nog ietsje beter. Deze ruikt naar mango en ananas en verspreid heel snel en veel door de kamer. Als je naar Amerika gaat: Ga langs Bath & Bodyworks!


In de afgelopen mijn geurkaarsen zagen jullie deze kaars ook. Dit goedkope toppertje heeft de geur van mango en papaya en kost bij de Op=op voordeelshop maar €1,25.




Ik ga meteen over naar het volgende low-budget product. Een potje dat ik al een heel tijdje in mijn kast heb staan en eigenlijk te weinig gebruik, is deze body butter uit de Euroshop. Ik verbaas me er vaker en vaker over hoe goed sommige producten werken, die maar een paar euro kosten. De substantie en de geur van dit product staan me ontzettend aan. Ik kan het op de beste manier omschrijven als 'boterig'. Niet te stevig, niet te vet, niet te jelly, je snapt me wel. De geur is mango-passievrucht en deze blijft nog redelijk lang hangen.


Als je wilt dat de mango-passievrucht geur van de body butter langer blijft hangen, kun je deze natuurlijk versterken met een eau de toilette in dezelfde geur. Hier zijn twee opties. Het linker luchtje is van Yves Rocher en de rechter van The Body Shop. Beiden ruiken heerlijk naar mango, maar aan de linker is nog passievrucht toegevoegd. Als ik ze zou moeten gaan vergelijken, kan ik dat eigenlijk het beste doen op basis van de prijs. Bij Yves Rocher koop je de eau de toilette namelijk voor een lagere prijs, maar met meer inhoud. Alhoewel, ik weet niet of de limited edition van Yves Rocher nog verkrijgbaar is. Anders kun je natuurlijk voor een ander geurtje gaan.


Weer een product die ik al te lang in de kast heb staan, maar echt fantastisch naar mango (en papaya) ruikt. Deze douchegel van Douglas kostte €2,50 en is naar mijn mening iets te jelly, maar alsnog prettig. Misschien zie je de andere versie die ik heb in de volgende Fruit in the Spotlight.


Ook van dit product weten jullie dat ik er ontzettend enthousiast over ben. Lipbalsems van Burt's Bees vind ik de meest verzorgende lipbalsems en ze ruiken daarnaast ook nog eens fantastisch. Ook over de granaatappelversie en die met acaï bessen ben ik echt te spreken. Je kunt ze halen bij de drogist en zijn rond de drie euro.


Ik hoop dat jullie deze post weer kunnen waarderen. Ik kijk al uit naar de volgende Fruit in the Spotlight!

Welke fruitgeur hopen jullie de volgende keer te zien?

5 opmerkingen:

  1. Hmm mango is inderdaad heerlijk, is zeker een van de geuren die ik het meest pak in de zomer! En volgende keer zou ik graag iets frisser zien dus minder zoet, haha :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah die I love mango is echt heerlijk! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een super leuk artikel!!! leuk gedaan zo! origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind naast mango, kokos ook heerlijk ruiken! Leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk artikel! Ik hou ook van mango :-)

    BeantwoordenVerwijderen