zondag 11 mei 2014

Review: Sleek Garden of Eden palette


Van het merk Sleek zag je eerder al twee palettes en vandaag is het Garden of Eden palette aan de beurt. Andere bloggers waren er minder tevreden over, maar ik laat vandaag mijn mening horen over deze veelbelovende groene en bruine oogschaduws.






De naam van het palette is niet voor niets Garden of Eden. De kleuren en ook de namen hebben veel te maken met de natuur. Het is het Paradijs in een doosje, want dingen die ik uit het Bijbelse verhaal over Adam en Eva herken zijn vijg, slang (phyton) en natuurlijk adamsappel. Ik den dat jullie al weten dat ik het allerliefste groene oogschaduw op mijn ogen heb, dus met dit palette zit ik dan helemaal goed. 

 Gates of Eden - Eve's Kiss - Paradise on Earth - Python - Forbidden - Flora

Wat ik vaak terugzie bij de kleuren in een palette van Sleek is, naast de fan-tas-ti-sche kwaliteit, een combinatie van kleuren met glans, matte tinten en kleuren met wat verdwaalde glitters. Je kunt het vooral veelzijdig noemen. Er zijn ontzettend veel verschillende looks met een palette te maken.

De bovenste rij van het palette bestaat deze keer uit vier kleuren met glans (bij Phyton is het helaas slecht te zien), één kleur met een aantal glitters en één matte bruine kleur. Mijn favorieten zijn de meest linkse.

Entwined - Adam's Apple - Fig - Evergreen - Fauna - Tree of Life

De tweede rij bestaat uit twee matte kleuren (Adam's Apple en Tree of Life), één kleur met wat glitters en drie kleuren met glans. Fauna is zeker weten mijn favoriet. 



Sleek maakte op de achterkant van het doosje een soort gebruiksaanwijzing, die ik bij het testen dan ook gebruikt heb. In de binnenste ooghoek gebruikte ik namelijk Eve's Kiss, de basis van de look was Evergreen, in de crease gebruikte ik Fauna en voor extra schaduw was Tree of Life geschikt. 


Zulke groene looks draag ik het allerliefste. Een lichte kleur op het ooglid en donkergroene contrasten. De glans van deze oogschaduws van Sleek is prachtig en het product is naar mijn mening voor de kwaliteit ontzettend goedkoop. Het Garden of Eden palette is op meerdere webshops te bestellen voor een prijs van rond de €10, waaronder de officiële webshop en Boozyshop.

Zou jij bij dit palette gaan voor een groene of een bruine dagelijkse look?

3 opmerkingen:

  1. Ik zou voor de bruine look kiezen, het staat je in ieder geval heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie kleurtjes, toffe tinten heb je ook gebruikt voor je look!

    BeantwoordenVerwijderen