donderdag 1 mei 2014

Review: MeMeMe Eye Inspire Quad Baked Eyeshadow - Fire Eyes


Wat wilde ik deze graag hebben. Ik ben nu weer helemaal terug met het dragen van oogmake-up en deze was op de website van The Make-Up Spot een aantal euro afgeprijsd. Hét moment om de Fire Eyes Quad van MeMeMe aan te schaffen. 


Ik vind de verpakking erg chic ogen. Behalve het logo op de deksel, zou het een product van MAC kunnen zijn. Gelukkig ligt de prijs van deze quad iets lager. Maar zou de kwaliteit dan toch gewoon goed zijn?


Er zijn meerdere varianten van de quad baked eyeshadows van MeMeMe. Wat een leuke merknaam trouwens. Jij en ik hebben nu waarschijnlijk allebei dat liedje Mi Mi Mi van Serebro in ons hoofd en anders spijt het me alsnog voor het opnoemen ervan. (haha, oeps)
Wat ik wilde zeggen, is dat ik voor deze koos om de kleurencombinatie. Warme tinten passen altijd al beter bij mijn huid dan koele tinten en deze is voor mij dus helemaal geschikt, al zeg ik het zelf. 

Droge swatches

Vochtige swatches

Je weet van tevoren al dat je bij het gebruiken van alle vier tinten voor een heftige en opvallende look gaat. Allen bevatten ze namelijk een glitter en glans. Toch zal ik deze opvallende look voor jullie testen.

Daarnaast is bij de swatches te zien dat het vochtig aanbrengen van de kleuren, ze een stuk meer sprekend en stralend zijn. Dit is vaak zo bij gebakken oogschaduws. Ik gebruik zelf liever oogschaduws die ik droog kan aanbrengen, want het kost gewoon meer moeite om bijvoorbeeld je kwasten schoon te maken. Bij de volgende look heb ik de kleuren ook droog aangebracht.


In de binnenste ooghoek en aan de binnenkant van de onderste wimperrand gebruikte ik de oranje kleur, in de crease de goudtint en op m'n gehele ooglid de rood-roze oogschaduw. Deze vind ik overigens de mooiste van de vier. De kleur is uniek en bevat een prachtige roze glans met gouden glittertjes. De bordeauxrode kleur bracht ik aan de buitenkant van mijn ogen aan: in de buitenste ooghoek, op mijn onderste wimperrand en geblend in de crease.

Ook bij het aanbrengen van de oogschaduw, merkte ik dat ze echt voor vochtig gebruik bedoeld zijn. Ze hebben bij het aanbrengen namelijk nogal wat fall-out. Wel komt de kleur alsnog goed over op de ogen. Zo'n gebakken oogschaduw heeft gewoon voor en nadelen. De kleur is bij droog gebruik wat minder sterk, maar je kunt ze droog wel makkelijker blenden.

Full face

Deze quad is een product waar je bij het gebruik goed over na kunt denken. Je kunt 'm op verschillende manieren gebruiken. Wat ik in het vervolg ga doen, is ze droog aanbrengen en de vier kleuren combineren, of één van de kleuren uitkiezen en vochtig aanbrengen als basis van een look. Bij die "heftige" kleur zal ik dan verder basistinten gebruiken, zoals matte bruine oogschaduws. Als ik op die manier over dit product denk, ben ik erg tevreden over mijn aankoop. De quads zijn op dit moment nog steeds afgeprijsd van €8,95 naar €5,00 op de website van The Make-Up Spot, dus dit is het moment om je slag te slaan.


Wat is jouw ervaring met de quads van MeMeMe?
Welke vind jij de mooiste?

4 opmerkingen:

  1. Ik heb nog geen ervaring met de quads van MeMeMe. Maar het pigment ziet er top uit! Ik wil best een product van dit merk uitproberen. liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kende dit merk nog niet, het ziet er in ieder geval goed uit. Mooie look heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb heel vaag van dit merk gehoord, maar de oogschaduw ziet er goed uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hele mooie kleuren! MeMeMe is echt een super leuk merk!

    BeantwoordenVerwijderen