woensdag 16 april 2014

#3 It's all about the music


Nieuwe muziek, dat is wat je in deze derde 'it's all about the music' zal gaan tegen komen. Het zijn deze keer vooral nummers die de meeste van jullie waarschijnlijk niet bekend voor komen omdat ze nieuw zijn, of al langer bestaan, maar die ik net heb 'ontdekt'. Qua muziekstijl zit er niet echt een regelmaat in, maar mocht je benieuwd zijn dan neem ik je mee naar mijn favoriete nummers van de afgelopen weken!

Rihanna - Nobody's Business ft. Chris Brown

Dat ik Rihanna goed vind kan ik niet meer ontkennen, ik vind haar echt een powervrouw en vind haar muziek stoerder dan bijv. de muziek die Beyoncé de laatste tijd maakt. Dit maakt haar voor mij toch m'n favoriete vrouwelijke artiest op dit moment. Ondanks haar wilde gedrag vind ik haar muziek wel heel erg fijn. Dit nummer, 'Nobody's Business' maakte ze samen met haar ex Chris Brown. Ondanks hun rumoerige relatie heeft dit nummer daar zeker niet onder geleden. In het nummer zijn stukjes van Michael Jackson's 'The Way You Make Me Feel' verwerkt, wat een funky sfeer aan het nummer geeft. Het nummer gaat vermoedelijk over de relatie tussen Chris en Rihanna, die na het gewelddadige incident in 2009, volledig werd uitgelicht. Het is 'their business' en de media en pers zouden hier volledig buiten moeten staan.

Ed Sheeran - SING

Woohoo, na lang wachten kwam dan eindelijk de eerste single uit van Ed z'n nieuwe album 'X' (multiply). Het album komt pas op 23 juni uit, maar deze single is naar mijn mening echt een geweldig voorproefje voor wat we kunnen verwachten. Het nummer kreeg na de release erg veel kritiek vanwege de 'nieuwe sound', maar ik ben altijd blij als dit gebeurt bij artiesten. Je kan niet eeuwig in dezelfde toon blijven hangen en ik vind ook dat creativiteit en groei ondersteund moet worden in plaats van af te worden gekat. Voor mij blijft Ed Sheeran een geweldige artiest en dat dit nummer met Pharrell geproduceerd/geschreven is doet daar niets aan onder. Het toont alleen maar meer dat hij wil groeien in het maken van muziek en dat kan ik alleen maar toejuichen.

Jebroer ft. Mr. Polska, Skinto & Ronnie Flex - Hoesten als bejaarden

Waarschijnlijk kijken veel van jullie lezers nu erg raar op, want velen vinden dat je dit geen muziek kan noemen. Nu hoeft dat ook niet, wat de verontwaardiging kan ik ergens wel begrijpen, maar ik vind dit wel erg fijne muziek om naar te luisteren. Het is echt van die muziek waarbij je eens niet hoeft na te denken, het gaat nergens over namelijk. Als je meer bekend bent met de muziek van deze artiesten zal je wel merken dat de teksten allemaal weer relateren aan andere songteksten uit andere nummers. Ik vind dit gewoon weer van die lekker creatieve muziek waarbij wordt gespeeld met woorden. Ook de beats van Boaz en de videoclip vind ik erg vet. Als je goed hebt opgelet zie je ook dat deze video iets te maken heeft met de Doritos Jacked straatrace reclame. Goede promotie voor beide teams dus, via tv en internet.

Jay-Z & Kanye West ft. Frank Ocean - No Church in the Wild

Net als 'Nobody's Business' van Rihanna, bestaat ook dit nummer al langer. Ik vond het album 'Watch the Throne', waar dit nummer vanaf komt, al heel erg vet, maar de laatste tijd luisterde ik er amper naar. Totdat ik bij een remix kwam waarin dit nummer zat. Ik begon het album weer steeds vaker te luisteren en naar mijn mening blijft dit echt het beste nummer op het album. Eerst vond ik dit alleen vanwege de beat en hoe het nummer in elkaar zat, maar toen ik ook naar de bedoeling van de tekst ging zoeken was dit helemaal mijn #1 op het album. De betekenis van het nummer is erg lastig uit te leggen, want er worden erg veel verwijzingen gemaakt, maar deze jongen legt het erg goed uit en ik ben het volledig met hem eens.

Oasis - She Is Love

Omdat ik de laatste tijd zoveel naar Beady Eye luister en hierop kwam door Oasis, besloot ik ook maar weer eens om Oasis te gaan luisteren en oh, wat heb ik de muziek van Oasis gemist. Het is echt heel erg jammer dat ze gestopt zijn, want ze maakten gewoon hele prettige muziek. Net als dit nummer 'She Is Love'. Ik vind de tekst echt heel erg mooi geschreven, op een hele zachte manier. Ook de instrumentatie is weer super, maar dat zijn we bij Oasis wel gewend.

Dit waren alweer mijn 5 favorieten van de afgelopen weken. Ik blijf het erg leuk vinden om dit soort artikelen te maken, ook omdat het een beetje persoonlijk is.

Wat waren jou favoriete nummers van de laatste tijd?


3 opmerkingen:

  1. Ik vind het nummer van Rihanna en Chris Brown heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke nummers, heb er even naar geluisterd :D Die van Rihanna kende ik eigenlijk al een tijd, maar nu ik hem weer zo hoor vind ik hem weer helemaal leuk.
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen