donderdag 13 maart 2014

NEWS: 30 Seconds To Mars & Linkin Park


Ik ben over dit nieuws zo enthousiast dat ik er iets over wil schrijven. Het gaat over mijn twee meest favoriete bands, Linkin Park en 30 Seconds To Mars. Ik zal bij het begin beginnen.




Veel van jullie zullen het nummer In The End van Linkin Park wel kennen. Het wordt nog regelmatig gedraaid op de radio. Toen het nummer in 2001 uitkwam, was ik 5. Ik kan me herinneren dat het nummer erg populair was toen ik Linkin Park ontdekte. Dit zal rond mijn tiende zijn geweest. Sindsdien luister ik regelmatig naar hun muziek en heb ik ze één keer live gezien. Dit was in 2012 op Pinkpop. Ik was teleurgesteld dat mijn ouders me niet naar Pinkpop lieten gaan dat jaar en was toen extra blij toen ik een aantal weken erna kaarten voor mijn verjaardag kreeg om met mijn vader mee te gaan. En ik mocht zelfs een vriendin meenemen! Als je dit leest en totaal niet van rock of keiharde muziek houdt, raad ik het nummer The Messenger aan van de band.




De ontdekking van 30 Seconds To Mars kwam een stuk later. Ik kende de band wel, maar dan vooral gewoon de bekendste nummers. Bijvoorbeeld hits zoals The Kill en From Yesterday. Toen een vriendin me in 2009 het album This Is War liet horen was ik verkocht. Wat een goeie band. 30 Seconds To Mars zag ik in 2013 wel twee keer live.


Ongeveer een jaar terug kwam ik deze foto tegen van de leadzangers van de bands. Chester Bennington van Linkin Park en de wonderschone Jared Leto van 30STM. Het beeld van de twee maakte me heel blij. Wanneer zouden deze twee gaan samenwerken?

Nu het nieuws waar ik naar toe werk. Het was dinsdagavond 4 maart en ik wilde bijna gaan douchen, totdat ik op Twitter een bericht las over een livestream van Linkin Park, maar ook van 30STM. En het rare was, het was op dezelfde website op hetzelfde moment. Zou het dan toch? Toen ik de livestream opende zag ik mijn idolen Chester, Jared en MC van Linkin Park, Mike op het podium zitten. Ze kondigden aan dat ze samen, jawel samen, gaan touren. Jammer genoeg wel alleen nog in de VS, de Carnivores tour genaamd, maar voor de fans buiten de VS zal waarschijnlijk een van de concerten online worden uitgezonden. Als speciale gast nemen ze de band AFI mee, maar die ken ik niet. Als deze hen bevalt, verwacht ik meerdere optredens en hopelijk ook een nummer samen. Dit zou me nog gelukkiger maken dan ik al ben.



Mike, Chester, Jared, Shannon

Hier vind je trailer van de Carnivores tour.

Als extraatje kwam, over samenwerking gesproken, een remix online van het nummer Do Or Die van 30STM. Deze remix is gemaakt door, jawel, een Nederlander, namelijk Afrojack. Ik vind het geweldig als alternatieve of rock artiesten samenwerken met een dj. Ook maakte zanger Theo Hutchcraft van de band Hurts, die ik heel geweldig vind, een nummer met dj's Alesso en Calvin Harris: Under Control. Heel vet. Daarnaast kwam Linkin Park onlangs nog met een nieuw nummer: Guilty All The Same. Het is weer een lekker hard rocknummer, zoals we Linkin Park kennen. Ook zij maakten een nummer met een bekende dj: Steve Aoki. Het nummer heet A Light That Never Comes. Ik zet de nummers even onder elkaar.





Ik hoop dat je mijn muzieksmaak kan waarderen en er met plezier naar luistert.

Welke band vind jij super vet?

No Comments Yet, Leave Yours!