zondag 2 maart 2014

New in: E.L.F. kwasten


Eindelijk, na tijden gewacht te hebben had ik dan eindelijk weer wat geld over om te bestellen bij E.L.F. en dan met name kwasten. Ik had al veel gelezen over de kwasten van E.L.F. en was dus erg nieuwsgierig. Aangezien ik toch nieuwe kwasten nodig had besloot ik daarom maar meteen m'n slag te slaan.


E.L.F. heeft een studio-lijn en een essential-lijn. Deze kwasten zijn van de essential-lijn en die is goedkoper dan de studio-lijn. Qua kwaliteit zou ik het verschil niet weten omdat ik geen producten heb uit de studio-lijn, maar ik had iets van: 'waarom veel betalen als het ook voor weinig kan?'. Dit is ook de de reden dat ik meteen 6 verschillende kwasten kocht, ik had ze toch nodig en €1,- is echt geen geld.


Ik kocht een kwast voor het gezicht, een bronzer/blush kwast en vier kwasten voor de ogen. De kwasten kwamen in een mooie verpakking en bij de grote kwasten zat er zelfs nog een beschermhoesje om de haren heen. Nu zijn de haren synthetisch, maar het is alsnog netjes dat het zo is ingepakt.


Total Face Brush: De naam zegt het al, deze kwast is geschikt voor het hele gezicht en ik gebruik hem dan ook als poederkwast. Het eerste dat mij op viel is dat de kwast de poeder echt heel erg goed pakt in tegenstelling tot de kwast die ik eerst gebruikte. De kwast heeft synthetische haartjes en kan dus af en toe een beetje prikken in het gezicht, maar niet zo erg dat het storend is. Een aankoop waar ik heel blij mee ben!


Bronzing Brush: Niet alleen voor bronzer, maar ook voor blush is deze kwast geschikt. De kwast is schuin afgesneden en pakt net als de total face brush de poeder goed op. Ik gebruikte nooit veel blush of bronzer omdat ik een kwast had die de poeder niet goed pakte waardoor het gewoon moeilijk was om het aan te brengen, maar nu ik deze kwast heb ga ik zeker vaker bronzer/blush gebruiken.


Eye Crease Brush: Dit is de enige kwast waar ik minder enthousiast over ben. De kwast is geschikt om oogschaduw in de crease aan te brengen, te blenden en om te contouren. Over de functies was ik wel enthousiast, maar in gebruik vond ik het geen fijne kwast. De kwast is hard, klein en er vallen constant allerlei haartjes uit. Ook kon ik er niet goed mee blenden en het aanbrengen van oogschaduw ging ook moeilijk. De kwast pakt inderdaad veel oogschaduw op, maar vervolgens kon ik er niets mee en dat is jammer.


Smudge Brush: Deze korte, boogvormige kwast is perfect om een smokey eye effect the creëren langs de wimperrand. De kwast pakt veel kleur op en is dan ook goed geschikt om bijv. op het gehele ooglid een kleur aan te brengen.


Blending Eye Brush: Yes, eindelijk een goede blending kwast! Ik gebruikte altijd het smokey eyes kwastje van Essence, maar die was lang niet zo vol, dik, en zacht als deze E.L.F. kwast. Deze blending brush helpt met het vervagen van lijntjes en oneffenheden en is ook erg geschikt om in de crease oogschaduw aan te brengen. Ik ben echt heel erg enthousiast over deze kwast, zeker een van de beste aankopen.


Eyeshadow Brush: Heel simpel, een oogschaduwkwast. Aangezien ik toch al bezig was met spullen kopen schafte ik er meteen twee aan en dat is gelukkig niet onnodig geweest. De kwast brengt de oogschaduw erg netjes en vlak aan. De kwast pakt precies genoeg oogschaduw op, wat zorgt voor minder korrels. Ik ben hier erg blij mee.

Ja, ik ben zeker erg te spreken over deze kwasten van E.L.F., op de Eye Crush Brush na dan. De poederkwast en blending kwast zijn mijn favorieten en de andere kwasten zijn ook een mooie toevoeging aan m'n stash. Ondanks dat de kwasten van synthetische haren zijn vind ik ze erg fijn in gebruik, ook omdat ze de poeder/oogschaduw/blush erg goed pakken.

Over de prijs ben ik ook te spreken, ik betaalde per kwast maar €1,-! Dat is echt geen geld natuurlijk. De kwasten zijn te bestellen via de E.L.F. website en daar is ook meer informatie te vinden over het merk zelf.

Heb jij al eerder kwasten van E.L.F. geprobeerd? En hoe zijn jou ervaringen met E.L.F. producten?

4 opmerkingen:

  1. Ik heb de blushkwast en de oogkwasten ook. Ik ben er zeer tevreden over, zeker voor dat prijsje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kwasten! Ik denk dat ik binnenkort ook eens ga kijken! Vooral de blending brush lijkt me erg fijn.

    BeantwoordenVerwijderen