woensdag 12 maart 2014

Mijn geurkaarsen #4


Mijn obsessie met geurkaarsen gaat door en door. Ik haal ze overal vandaan en heb alle geuren eigenlijk wel eens gezien. Ik probeer nu steeds meer geurtjes uit van Yankee Candle. Dat zul je in dit artikel ook wel zien. Ook heb ik wat kaarsen die juist erg goedkoop zijn.

De kaarsen in deze post heb ik al weer een tijdje, maar het duurde even voordat ik ze allemaal een keer had aangestoken en ik wist wat ik ervan vond. 


Ik kocht deze drie votives bij Yankee Candle. Ik probeer dan nieuwe uit en beslis dan of ik er een grotere versie van ga kopen. De votives kosten €3 per stuk en vier voor €10.

Pineapple Cilantro:
Deze rook in de winkel erg lekker, ook al houd ik niet zo van verse ananas. Het heeft een soort bittere nasmaak, maar andere mensen zijn het daar niet mee eens. Gelukkig heb ik daar bij die kaars natuurlijk geen last van. Cilantro is koriander en dat maakt de kaars iets kruidiger. De geur is lekker, maar ik zou 'm niet opnieuw kopen. Andere geuren geef ik de voorkeur.

Vanilla Chai:
Ik kom erachter dat ik kaarsen kies met geuren waar ik helemaal niet van houd. Ook de geur van vanille vind ik helemaal niet lekker. Bij deze kaars heb ik het idee dat ik helemaal geen vanille ruik, want de chai overheerst ontzettend. De geur verspreidt dan ook heel goed. 

Vanilla Lime:
Net als bij Vanilla Chai ruikt deze kaars niet sterk naar vanille. Mijn kamer vult zich met de heerlijke geur van limoen. Heel zoet en daar word ik blij van. 


A child's wish:
Dit is de kaars die ik waarschijnlijk opnieuw ga kopen. De naam wijst niet duidelijk naar hoe deze kaars ruikt, maar ik vind 'm heerlijk. De geur is fris, zoet, maar ook natuurlijk. Jammer genoeg is deze al op. Ik wil meer!


Verder naar wat goedkopere kaarsen. Bij de Op=op Voordeelshop zag ik deze schattige kaarsjes voor €1,25 per stuk en drie voor €3. Ik koos voor limoen-kokos en mango-papaya. Verder hadden ze ook lavendel en vanille.
Een mooie prijs dus, maar hoe zijn ze in gebruik? De geur verspreidt redelijk goed en vooral de geur limoen-kokos is bijzonder en kom je verder nergens tegen. De kaarsen zullen zo'n twintig uur branden. 



Een ander budget topper is dit pakje wax tarts van Action. Voor nog geen euro zitten in dit doosje zes tarts met een frisse en snoepige appel geur. Ook de geur citroen is toegevoegd aan het assortiment van Action. 


Ik had al in mijn geurkaarsen #3 laten weten dat ik deze hoogstwaarschijnlijk aan zou gaan schaffen en dit gebeurde dus ook. Deze kaars is echt fan-tas-tisch.  Hij kostte ongeveer €16 euro en is elke euro waard. Hij brandt volgens het label 35 tot 45 uur, maar als je de kaars vijf minuten aansteekt ruik je het al heel sterk en lang. Als je de winkel in Magna Plaza bezoekt, moet je ten minste een votive of wax tart van deze geur meenemen.

Dat waren ze weer voor deze keer. Mijn plan is nu eerst wat kaarsen op te maken, dus het zal weer even duren voordat er een nieuwe 'mijn geurkaarsen' op mijn blog verschijnt.

Wat is jouw favo geur bij Yankee Candle? 
Van welke geuren combinatie zou jij graag een kaars willen?

No Comments Yet, Leave Yours!