dinsdag 25 maart 2014

Essence: all about nude eyshadow palette


2 out of 4, dat is het aantal Essence palettes dat ik heb uit de nieuwe collectie en oh, wat blijven ze schattig! Eerder liet ik al het 'all about candies' palette zien en nu heb ik de 'all about nude' versie voor jullie.


Zoals de naam al doet vermoeden, is het een palette met nude kleuren. Toch vind ik het geen standaard nude palette. De kleuren in dit palette zijn namelijk veel warmer en kleuriger, er zijn ook weinig bruintinten te bekennen. Dit vind ik helemaal niet erg, het maakt het palette lekker speels.



In het palette zitten 6 kleuren, twee hiervan liggen tegen het matte aan en de andere 4 kleuren bevatten een shimmer. De kleuren variƫren van perzik, tot roze, tot bruin en cranberry. Een heel divers palette dus met warme nude kleurtjes.


Wauw, wat een mooie pigmentatie. Niet extreem goed zoals bijv. bij Sleek, maar wel heel erg mooi voor een palette van Essence. Hier kan ik wel iets mee.



Ik gebruikte geen matte kleuren. Na m'n oogschaduwbasis bracht ik de roze kleur aan over m'n gehele ooglid, om vervolgens in m'n crease door te gaan met de zilveren kleur. Daarna bracht ik de cranberry kleur aan in m'n buitenste ooghoek en deze blendde ik vervolgens m'n crease in. Op m'n wenkbrauwbot bracht ik de highligher aan.

Ik ben erg blij met dit palette en heb hem inmiddels meerdere keer gebruikt. De combinaties zijn eindeloos en door de pigmentatie van de kleuren kan je hier ook goed mee spelen. Het enige is dat de oogschaduw nogal korrelig is, dit kan zorgen voor fall-out, dus let op me de hoeveelheid oogschaduw die je gebruikt. Het palette kocht ik voor €3,59 bij de Kruidvat, maar het is ook bij de Trekpleister te koop.

Wat vind jij van het 'all about nude' palette?

2 opmerkingen:

  1. Ik vind dit een heel mooie palette. Leuk dat het eens niet zo'n standaard nude kleuren zijn, dat maakt deze net speciaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een leuk palette, zeker voor zo'n prijsje!

    BeantwoordenVerwijderen