dinsdag 11 maart 2014

#1 It's all about the music


De laatste tijd ben ik weer heerlijk veel muziek aan het luisteren en dat mag ook wel als je iPod bijna 6500 nummers heeft. Toch had ik altijd dat ik erg veel naar dezelfde artiest luisterde en eigenlijk verder niet echt door had wat er op m'n iPod stond. Daarom heb ik m'n iPod de afgelopen weken steeds vaker in shuffle modus staan zodat ik toch bekend raak met wat meer muziek. In dit bericht wil ik graag een aantal van mijn favorieten met jullie delen.

Beyoncé ft. Drake - Mine

Beyoncé bracht in december 2013 een album uit met als minder originele titel: Beyoncé. Het album werd meteen een regelrecht succes. Al snel voegde ik de cd dan ook toe op mijn iPod, maar veel er naar luisteren deed ik niet. De nummers spraken mij gewoon niet heel erg aan, totdat ik Mine te horen kreeg. Mine schreef ze samen met Drake en ik vind het echt een heerlijk nummer. Het gaat over de dagelijkse vragen die opkomen als je getrouwd bent en een kindje hebt, en dat je ondanks alles toch wel samen blijft. De toevoeging die Drake aan het nummer geeft vind ik ook heel fijn, de rap er doorheen maakt het nummer net even leuker en ik denk dat zonder Drake het nummer niet echt bijzonder was geweest.

Beady Eye - Flick of the Finger

Misschien heb je deze band al vaker langs zien komen op m'n blog, maar de laatste tijd luister ik erg veel naar de muziek van Beady Eye. De naam zegt je misschien niets, maar als ik Oasis noem begint er vast iets te dagen? Toen Oasis in 2009 stopte met muziek maken, besloten een aantal leden van de band toch door te gaan, maar dan onder de naam Beady Eye. Dat ze hun creativiteit niet zijn kwijtgeraakt laten ze goed horen, in onder andere dit nummer. De opening met de vele instrumenten in dit nummer vind ik misschien nog wel de sterkste kant, ik ga er altijd helemaal in mee.

Doe Maar & The Opposites - Belle Hélène

"Oeh, belle Hélène, Hélène ma belle" je kent dit zinnetje vast wel en anders moet je het maar even aan je ouders vragen. De zin komt namelijk uit het nummer Belle Hélène van de Nederlandse band Doe Maar. Toch is het niet de versie van Doe Maar die mij bekend maakte met het nummer, maar de versie van The Opposites. Het rapduo (dat afgelopen jaar nog de Popprijs won) werkte voor het nieuwe album van Doe Maar samen aan deze gehele nieuwe versie. Eerden konden we ook al Gers, met een geheel eigen versie van Liever dan Lief horen en ook the Opposites kregen de taak van Doe Maar om een nummer naar eigen hand te zetten.


Ronnie Flex ft. Mr. Polska - Zusje

Voor sommigen misschien een beetje een aparte keuze, maar ik vind Ronnie Flex echt een heerlijke rapper om naar te luisteren. Hij werkte al eerder samen met Yellow Claw en Mr. Polska, maar brengt ook eigen muziek uit. Ronnie Flex speelt met woorden en is erg creatief in z'n taalgebruik en teksten. Ook de beats die voor z'n nummers gebruikt worden zijn echt heel erg goed en het is ook dan heerlijke zaterdagavondmuziek. Zijn laatste nummer, Zusje, is denk ik het meest bekend, maar andere favorieten zijn o.a. Onder je lokkenIn een jet en Soldaatje (met Mr. Polska.

Katy Perry ft. Juicy J - Dark Horse

En dan alweer het laatste nummer, Dark Horse van Katy Perry. Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien nogal 'hipster', maar ik kende het nummer al voordat het uit kwam omdat ik graag naar haar nieuwe CD Prism luister. De reden dat Dark Horse op viel bij mij en Evi, een vriendin van mij, was omdat er een soort inside joke is die over paarden gaat en het woord horse daar natuurlijk volledig op aansluit. Bij het beluisteren bleek het echt een heel erg fijn nummer te zijn en zo raakte ik ermee bekend. Wat ik zo leuk vind aan dit nummer is opnieuw de combinatie tussen pop en rap. Juicy J helpt hier aan mee, maar ook de beat in het nummer. Zo is het toch net even anders en dat spreekt al snel aan. Ik ben blijkbaar niet de enige, want het nummer heeft in ruim 25 landen de hitlijsten gehaald.

Dit was mijn eerste, echte artikel over muziek. Ik vond het erg leuk om te maken en ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn, want aan het #1 voor de titel kan je zien dat ik van plan ben dit vaker te doen.

Wat zijn op dit moment jou favoriete nummers?

No Comments Yet, Leave Yours!