dinsdag 25 februari 2014

TAG: Nagellak (+ vragen nominatie Liebster Award)


Deze tag kwam eigenlijk vorig jaar al online op Beautyill, maar ik wilde hem toch graag doen omdat mijn blog is begonnen door m'n nagellak obsessie. Ik houd van nagellak en ik geef jullie graag een kijkje in mijn stash. Ook heb ik hierbij een aantal vragen toegevoegd die ik kreeg van Laura, ze nomineerde mij voor een Liebster Award.

Uit hoeveel nagellakjes bestaat jouw stash?
Vroeger telde ik altijd mijn lakjes, maar na 200 (incl. topcoats/special effect topper) ben ik eigenlijk gestopt. Toch heb ik ze voor de tag opnieuw geteld en zelf was ik ook wel nieuwsgierig, want dat mijn stash gegroeid is de afgelopen maanden is zeker.
- 13 top/base coats
- 42 special effect toppers
- 295 overige kleuren/finishes
Een totaal van 350, oeps! En dan te bedenken dat dit alleen nog maar nagellak is en niet de bijbehorende accessoires... Toch ben ik wel blij met de lakken die ik bezit en van mij mogen er altijd meer bij!


Van welk merk bezit je de meeste lakjes?

Essence en Catrice. Van Essence heb ik 58 lakken en van Catrice 48. Het verschil is alleen dat ik van Essence ook erg veel limited edition lakken heb, ik ben daar altijd erg enthousiast over en wil ze dan ook vaak allemaal meenemen!


Wat is de meest voorkomende kleur?
Roze, sowieso roze. Ook zilver en blauw/paars hebben een overhand in mijn stash, al staat roze toch echt op nummer 1. Alle soorten roze heb ik ondertussen wel, maar toch wil ik er stiekem nog wel eens eentje bij kopen. Ik ken altijd wel een excuus: "hij is echt een kleine tint lichter hoor!"

Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Een spiegeleffect met chrome/frosting finish, zoals we dat hebben kunnen zien bij de O.P.I.-collectie van Gwen Stefani, de nagellak draagt de naam Push & Shove.


Welke nagellak draag je het meest? Schrijf de kleur en het merk op!


Catrice: Play it Blue - Essence: 04 iced latte - 106 free hugs - 04 space queen

L'oréal: confetti top coat - Acid Watermelon - Banana Pop - White Gold - Sequin Explosion

 Essie: maximillian strasse her - Rimmel London: 001 Diamond Dust - 005 Total Eclipse - 007 Shooting Star

Golden Rose: scale effect 04 - Pieces: Aqua Blue - Hema: helaas geen naam/nummer

Bij welk lakje blijf je je afvragen waarom je die nog niet hebt weggegooid?
Hmm, ik kan zo snel niet een lakje bedenken die dat heeft. Als ik een lakje echt niet mooi vind geef ik het vaak weg aan een vriendin, als ik er zelf niets mee kan betekent het nog niet dat ik er een ander niet blij mee kan maken.

Gebruik je base- en topcoat?
Als ik productfoto's maak dan niet, maar anders doe ik dat wel. Meestal gebruik ik een nail hardener als basecoat, of een ander product dat m'n nagels verzorgt/versterkt.


Stempel je liever, of doe je nail-art met de losse hand?

Sinds ik het Konad stempelset heb ontdekt kies ik toch voor stempelen. Het is een snellere en makkelijke manier om je nagels op te leuken en dat vind ik handiger dan een hele nail-art.


Hou je van shimmers en glitters, of liever van een crème finish?

Shimmers en glitters! Het liefst ga ik er elke dag mee door het leven, maar het afhalen ervan is zo vervelend dat ik dat toch maar laat.



Voel je je kaal zonder nagellak?

Ja, heel erg kaal. Het ziet er bij mij ook gewoon niet mooi uit als ik geen nagellak draag. Dat is ook een van de redenen waarom ik zo dol ben op liquid sand lakken, ze drogen binnen 15 minuten en als ik echt haast heb zijn het dan ook mijn redders in nood!

Welke nagellak draag je op dit moment? 
De lak die ik gister al liet zien, namelijk Galatic Glam van Essence.


Dat was alweer de nagellak tag, nu nog de vragen van de Liebster award. Ik ben alweer genomineer, wat een eer! Ik blijf het leuk vinden en beantwoord dan ook de vragen die ik van Laura kreeg. Neem ook een een kijkje op haar blog: Xlautjee.

1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
Ik keek altijd al veel naar bloggers zoals: Teske, Vera en Serena. Door hen ben ik mij ook meer gaan bezig houden met make-up en verzorgingsproducten. Ik vond het leuk wat ze deden en toen ik zag hoe mijn stash aan het groeien was (vooral die met nagellak) bedacht ik mij dat het misschien ook wel leuk was om daar over te schrijven.


2. Als je maar 3 beauty producten mocht gebruiken welke zouden dat dan zijn?

Telt nagellak mee? Want anders neem ik sowieso Acid Watermelon van L'oréal mee. Ook een poeder en mascara vind ik belangrijk, dan krijg je toch wat meer kleur op je gezicht.


3. Wat is je favoriete app?

Whatsapp, maar ik denk eigenlijk wel dat dit voor iedereen geld omdat het zo'n 'standaard'-app is. Ik ben ook helemaal verslaafd aan Flappy Bird, m'n high score is nu 166, maar ik wil natuurlijk proberen nog hoger te komen!

4. Wat is je favoriete film/serie?
Grey's Anatomy is denk ik toch wel mijn favoriete serie. Ik volg het al vanaf het eerste seizoen en zit nu vol spanning te wachten op de nieuwe afleveringen. Het is een dramaserie waarin verschillende hoofdpersonen centraal staan. In iedere aflevering leer je de personen beter kennen en ieder seizoen wordt de serie weer leuker.


5. Wie is je grootste voorbeeld?
Hmm, ik heb niet echt een voorbeeld. Niet zo snel iemand die ik kan noemen in ieder geval, er zijn wel personen waarvoor ik bewondering heb, maar het is niet zo dat ik die meteen zie als voorbeeld.

6. Welke muziek vind je leuk?
Eigenlijk vind ik alles qua muziek wel leuk. Al moet je bij mij niet met uitersten van muziekstijlen aankomen (extreme metal, extreem klassiek, extreme country etc.), daar houd ik niet van. Pop vind ik leuk, maar rock, house en rap vind ik ook heel leuk. Artiesten waar ik momenteel veel naar luister zijn o.a. Beady Eye, Ed Sheeran, Imagine Dragons, Bastille, Justin Bieber, Rihanna, Mr. Polska en Ronnie Flex. Heel uiteenlopend eigenlijk, maar laten we zeggen dat het er op neerkomt dat ik alle muziek leuk vind.



7. Wat was je meest awkward moment?

Op de basisschool had ik brood mee gekregen van mijn moeder, maar ik wilde het niet opeten. Toen ben ik er op gaan zitten tijdens het kringgesprek, maar toen het mijn beurt was om iets te vertellen en ik niet op wilde staan zag de juf het al aankomen.. Ik stond op en daar lag het platte broodje dan!

8. Wat is je favoriete kledingstuk?
M'n lange, koraalkleurige vest. Hij lijkt erg op dit stuk van Vero Moda, maar dan in een koraalkleur. Ik noem het ook wel mijn maandagvest omdat ik hem vrijwel ieder maandag draag, zo na het weekend is iets comfortabels wel fijn.


9. Hoe ben je begonnen met make-up dragen?
Mijn vriendinnen droegen het en zo is het bij mij ook begonnen. Ik was er wel wat later bij, eind tweede klas, begin derde klas begon ik met het dragen van mascara. Pas aan het einde van de 4e (eerste jaar 4e, ik ben blijven zitten) begon ik ook met het verzorgen van mijn gezicht door o.a. BB-cream en poeder. Nu zit ik in de vijfde en draag ik dagelijks make-up.

Dit waren de tags alweer! Mocht je de nagellak tag overnemen, laat het dan even weten, dan neem ik een kijkje.

3 opmerkingen: