vrijdag 14 februari 2014

Review: H&M Eyeshadow palette


Hier komt een review van een twaalf-kleurig oogschaduwpalette van H&M. Je zult je waarschijnlijk meteen afvragen of ik mijn geld hieraan heb verspild. Maar je moet alles een kans geven, toch?


In het eerste opzicht ziet het palette er prachtig uit. De kleuren verschillen genoeg van elkaar om totaal verschillende looks en kleurencombinaties te maken. Ook heeft elke kleur een ander patroon en dit maakt het palette extra uniek. Ik kan geen palettes bedenken waar ik dit terug zie.


De swatches van dit viertal kleuren zijn best veelbelovend voor de rest van het palette. Zo'n opvallende paarse tint had ik nog niet. Wel moet je naast de paarse ook de roze na een keer aanbrengen nog een beetje opbouwen voor een ultiem resultaat. De highlighter bevat daarnaast prachtige glitters en vind ik er fantastisch uitzien.


Jullie hadden mijn gezicht moeten zien bij de swatch van de gouden kleur. Wat een pigment! Mijn mond stond er echt van open, maar als je dan nog een keer je vinger (of kwast) over de kleur veegt, zie je dat de oogschaduw wel erg korrelig is. Voor de donkerbruine tint geldt eigenlijk het zelfde verhaal. Alsnog is er goed mee te werken en ook de andere twee kleuren vallen zeker niet tegen.


Ten slotte de donkerste tinten. Groene oogschaduw vind ik altijd onweerstaanbaar, dus ook hier ben ik zeker blij mee. De donkerste kleur van de vier is erg bijzonder. Het is net geen zwart, maar eerder donkerblauw en de oogschaduw bevat ook nog een paar glitters. De zilveren kleur maakt dit viertal echt af, want zo maakt het naar mijn mening een goede combinatie.


Deze look maakte ik met de vier meest linkse kleuren van het palette. De foto is gemaakt met mijn telefoon en dat kun je waarschijnlijk wel zien door de kwaliteit. Ik heb het altijd moeilijk gevonden om met paarse en roze tinten een look te maken waarbij het niet lijkt alsof ik geslagen ben (je snapt vast wat ik bedoel), maar met deze oogschaduw vind ik het resultaat heel mooi geworden.


Mijn conclusie is: kopen! Je moet bij dit palette de kleuren een beetje opbouwen als je echt voor het beste resultaat gaat, maar voor €4,95 is dit palette een geweldige aankoop geweest. Dit waren we van H&M niet helemaal gewend, dus andere palettes testen moet de moeite ook zeker waard zijn. Misschien binnenkort dus weer een nieuwe review?



Wat is jullie ervaring met make-up van H&M?

No Comments Yet, Leave Yours!