dinsdag 4 februari 2014

Opgemaakt: januari 2014


Afgelopen maand heb ik weer een scala aan producten getest en gebruikt. Het waren er behoorlijk veel en in plaats van een 'favorieten van .....' artikel, wil ik dan ook de komende maanden 'opgemaakt' artikelen publiceren. Ik gebruik voor mijn routine vaak vaste producten en dit zijn dan ook vaak mijn favorieten. Iedere maand een artikel met dezelfde favorieten zou een beetje saai worden en daarom heb ik gekozen voor het 'opgemaakt' artikel.


v.l.n.r. Andrélon Perfecte Krul Mousse - Kruidvat Hair Repair OIL (anti klit spray) - Kruidvat Hair Repair (herstelkuur) - Andrélon anti-roos shampoo
op de voorgrond: Kérastase Bain Volumique Shampoo + Volumique Gel Treatment


Andrélon Perfecte Krul Mousse: Deze mousse zit in mijn vaste routine en ik vind het dan ook een heel erg fijn product. Na dat ik mijn haar klit vrij heb gemaakt ga ik als eerste met deze mousse er doorheen zodat m'n krullen nog mooier uit komen en netjes blijven zitten.
Kruidvat Hair Repair OIL (anti klit spray): Deze anti klit spray gebruik ik voordat ik de mousse aan breng. Ik gebruikte eerst altijd een spray van Schwarzkopf, maar omdat die nogal prijzig is besloot ik eens een goedkopere variant te proberen. Ik koos voor deze van de Kruidvat en ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben! M'n haar is goed door te kammen en door de olie die er in zit blijft m'n haar mooi glanzend i.p.v. dof te worden.
Kruidvat Hair Repair (herstelkuur): Ik moet zeggen dat ik niet echt van haarmaskers onder de indruk ben. Ik heb een beetje het idee dat ze hetzelfde werken als een conditioner, deze maakt je haar ook zacht en laat het herstellen. Ondanks dat, probeerde ik toch deze herstelkuur uit. Het flesje stond al een tijdje bij de douche en niemand in huis gebruikte het, dus deed ik het maar. Ik moet zeggen, het werkt inderdaad als een conditioner, het haar wordt zeker zachter. Wat ik wel merk is dat mijn haar zich beter hersteld bij regelmatig gebruik. Ik heb wel eens last van doffe punten en die waren na 3/4 beurten met het haarmasker verdwenen. Dit komt doordat een haarmasker voedend voor het haar werkt, in tegenstelling tot een conditioner die dit veel minder heeft.
Andrélon anti-roos shampoo: Roos, het is niet dat ik er ernstig last van heb, maar als m'n hoofdhuid wat vetter is of m'n haar wat vetter, merk ik meteen dat het weer begint op te spelen. Ik vind het dan ook erg fijn om een anti-roos shampoo te gebruiken die de jeuk en verschilvering vermindert.
Kérastase Bain Volumique Shampoo + Volumique Gel Treatment: Deze twee samples heb ik eerder laten zien in dit blogbericht. Ze zouden zorgen voor meer volume en kracht van het haar en het haar zou zich na gebruik hebben hersteld. Nu kan ik na één wasbeurt natuurlijk niet vaststellen of dat laatste is gebeurd, maar volume gaf het mijn haar wel. M'n haar leek veel voller en ik hoefde er nadat het droog was ook niet veel meer aan te doen.

v.l.n.r. Balance Me super toning body wash - Vogue cream shower - Vogue parfum deo
op de voorgrond: Bath & Shower gel

Balance Me super toning body wash: Deze body wash herken je misschien nog wel uit het Glossybox artikel van januari. Deze body wash heeft echt een heerlijke werking! M'n huid wordt er zachter van en de kruidige geur is ook geweldig. Een hele verzorgende body wash.
Vogue cream shower: Eigenlijk is dit ook gewoon een douchegel, maar dan meer met een bloemige geur. De douchegel is eigenlijk niet bijzonder, maar de geur is wel heerlijk!
Vogue parfum deo: Deze deodorant doet wat hij moet doen, hij beschermt voor een paar uur, maar voor intensieve bezigheden is hij niet zo geschikt. Wat wel bijzonder is aan deze deodorant en de andere varianten uit de lijn, is de sterke geur. Het is bijna parfum zo erg dat je het ruikt bij een kleine spray.
Bath & Shower gel: Deze shower gel had ik ergens liggen en ik vond het meteen tijd om hem te gebruiken. Het is geen shower gel die je huid voedt of hersteld, maar hij ruikt wel erg lekker en er zaten allemaal schattige glitters in!

v.l.n.r. wattenstaafjes Bella - Dr. Pierre Ricaud clay peeling - Sensodyne Gentle Whitening
op de voorgrond: reinigingsdoekjes Coconut Care & Kruidvat eigen merk

wattenstaafjes Bella: Wattenstaafjes, we gebruiken ze allemaal en voor de raarste dingen. Nagellak verwijderen, make-up verwijderen, lipstick verwijderen, we weten allemaal wel weer een manier om ze te gebruiken. Ik maak dan ook maandelijks wel een bakje op, het is maar goed dat die dingen niets kosten!
Dr. Pierre Ricaud clay peeling: Deze gezichtsscrub heb ik lange tijd gebruikt toen mijn huid wat meer oneffenheden had. 3 keer in de week gebruikte ik het en masseerde ik het in. Dat heeft geholpen! M'n huid werd soepeler en zachter en na een paar scrub beurten zag ik een blijvend resultaat.
Sensodyne Gentle Whitening: Al een paar jaar heb ik last van gevoelige tanden. Zelfs chocola of brood eten ging niet meer zonder pijn en nooit kwam ik tot een oplossing. Tot die keer dat de tandarts mij Sensodyne aanraadde. Sensodyne is speciaal ontwikkeld voor gevoelige tanden en zorgt er snel voor dat de pijn verminderd. Na een paar poetsbeurten kon ik alweer lekker van de chocola smullen zonder pijn!
reinigingsdoekjes Coconut Care & Kruidvat eigen merk: De ene gebruikt olie pads, de ander watjes met reinigingsmelk, maar ik gebruik het allerliefst reinigingsdoekjes. Ik kan binnen een keer heel m'n gezicht opschonen zonder al te veel gedoe. De Coconut Care doekjes komen van de Action en de geur is echt heel erg aangenaam. Toch kreeg ik na een paar weken wel irritaties omdat de doekjes niet vochtig genoeg zijn. Daarom stapte ik weer over op mijn oude, vertrouwde Kruidvat doekjes. De doekjes zijn vochtig genoeg en zorgen ervoor dat je huid helemaal schoon wordt.

 v.l.n.r. Essence Nail Polish Remover coconut + papaya - Essence colour & go nail polish - MAX topcoat - Kruidvant nail polish remover
in de achtergrond: wattenschijfjes Bella

Essence Nail Polish Remover coconut + papaya: Deze nagellakremover van Essence is echt geweldig! De geur is heel erg aangenaam en de remover is zeer prettig in het gebruik. Nagellak is zo van je nagels af en laat een lekker geurtje achter.
Essence colour & go nail polish: Ik maak niet vaak nagellak op, maar helaas moest ik er toch echt aan geloven bij dit lakje. Het lakje heb ik al zo lang als ik mij kan herinneren en ik heb hem erg vaak gedragen, dus ik zag hem al aan komen.
MAX topcoat: Deze MAX topcoat komt van de Action en zat in een pakketje met twee andere lakken. Het is een makkelijke, sneldrogende topcoat. Het enige minpunt is dat hij ook echt vreselijk naar nagellak ruikt, bleh.
Kruidvat nail polish remover: Deze potjes zijn de afgelopen maanden veel te zien geweest. In het potje zit een sponsje met nagellakremover die er voor zou zorgen dat je nagellak er op en een snelle, makkelijke manier van af gaat. Nu is dit wel zo, alleen toch moest ik dit potje weg doen. Het sponsje was helemaal kapot en de nagellakremover plakte meer aan m'n vingers dan dat het nagellak kon verwijderen. Bij veelvuldig gebruik treden dit soort begrippen nou eenmaal op en dan is het jammer, maar moet het toch echt weg.
wattenschijfjes Bella: Ik ken geen enkel meisje die ze niet gebruikt. Net als wattenstaafjes worden ze overal voor gebruikt en zijn ze eigenlijk gewoon heel erg handig. Ook hiervan maak ik dan elke maand wel weer een pakje op voor allerlei doeleinden.

Maak jij ook altijd zoveel producten op? Of zit er een product tussen waarvan je een uitgebreid artikel wil? Laat het weten!

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te lezen!
    Ik heb je getagd in een Liebster Award.
    http://starduck-s.blogspot.nl/2014/02/tag-liebster-award.html
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahw, dankjewel! Ik ga snel een artikel maken haha :) dankjeee xx

      Verwijderen