zaterdag 22 februari 2014

GLOSSYBOX februari: Valentines


Februari is toch wel een beetje de maand van de liefde. In het begin van de maand worden we al opgewarmd met allemaal lekkere producten in de winkel en mooie aanbiedingen. Glossybox speelt hier op in en stelde een box samen met allemaal liefdevolle producten.

Het eerste dat mij op viel was dat de box, vergeleken met die van januari, terug was veranderd naar de oude setting. Een matte, lichtroze buitenkant en aan de binnenkant de zwart met roze bedrukte logo's.




In plaats van 5 producten, zitten er 6 producten in deze Glossybox. Iedere box bevat een sample van de nieuwe Bruno Banani geur, Absolute Man. Ideaal om te geven aan je vriend, broertje, of vader.

v.l.n.r. Anatomicals: puffy the eyebag slayer - Be A Bombshell: Onyx Eyeliner - Babor: Ultra size mascara bordeaux - Alessandro: Pedix heel rescue balm - Cowshed: Cow pat moisturising hand cream - Bruno Banani: Absolute Man

Op de Bruno Banani sample en de Alessandro pedix heel rescue balm na, zijn alle producten full size.

Alessandro: Pedix heel rescue balm - Bruno Banani: Absolute Man - Cowshed: Cow pat moisturising hand cream

In de vorige box zat al een product van Alessandro waar ik erg enthousiast over was, dus ik ben ook erg benieuwd naar deze heel rescue balm. Deze balm beschermt de huid tegen eeltplekken. In de balm zit o.a. sheaboter en tea-tree-olie die de huid voeden en beschermen waardoor het harde eeltplekken zacht en soepel maakt.


Zoals al eerder vermeld is de Bruno Banani: Absolute Man sample een extra'tje in deze Glossybox om weg te geven als cadeautje. Toch kon ik het niet laten om de verpakking open te maken en even te ruiken. En oh, wat een heerlijke geur! Kon elke man maar zo ruiken. Het is een hele frisse, maar toch ook 'stoere' geur.

Topnoten: mandarijn, grapefruit, zwarte peper
Hartnoten: viooltjesblad, lelietje-van-dalen
Basisnoten: tonkaboon, vanille, amber, houtnoten

Alsof ik er nog niet genoeg van had zit in deze box ook nog een handcrème. De Cowshed hand cream, beschermt de handen en maakt ze zachter. Door de combinatie van grapefruit en koriander heeft de handcrème een zeer aangename geur. Deze combinatie zorgt ook voor het stimuleren van de bloedsomloop en verfrissen van de huid. Ondanks dat ik al vele handcrèmes heb, is dit wel weer een hele aangename toevoeging.


v.l.n.r. Babor: Ultra size mascara bordeaux - Be A Bombshell: Onyx Eyeliner - Anatomicals: puffy the eye bag slayer


De naam zegt het al, maar deze ultra size mascara van Babor is niet zwart, maar bordeaux! Nu is dat niet de eerste kleurkeuze die je neemt als je mascara aanbrengt, maar als het effect mooi is kan je het wel overwegen. De mascara belooft lange en volume wimpers, zonder klevende wimpers.


Pas na het aanbrengen van de mascara bedacht ik mij dat een 'voor'-foto ook best handig was geweest, maar na het zien van het resultaat bleek dat toch niet extreem nodig. Wat een lengte hebben mijn wimpers ineens! En dat de mascara bordeaux is valt amper te zien. De mascara doet wat het belooft en daar ben ik erg tevreden mee.


De meeste mensen gebruiken mascara ook eyeliner en daar hebben ze bij deze box goed rekening mee gehouden door een Be A Bombshell: Onyx Eyeliner toe te voegen. De eyeliner gaat de hele dag mee en door de vilten punt kan je er dikke en dunne lijnen mee zetten. Zo kan je zelf bepalen of je gaat voor een casual look, of een dramatische look.



De eyeliner is zwart, maar bij het aanbrengen op m'n handen merkte ik toch dat het handig is om een tweede keer er overheen te gaan voor het juiste, donkere effect. De werking van de vilten punt is wel goed, een dikke lijn en een dunne lijn zijn zo gezet.

Als laatste een product waar ik erg nieuwsgierig naar was, namelijk 'puffy the eye bag slayer' van Anatomicals. Ik had al eerder een soortgelijk product van Anatomicals geprobeerd, maar ondanks de leuke verpakking werkte het niet zoals dat moest. Ik wilde dus graag weten of voor dit product hetzelfde gold en heb het meteen getest.


Hoe leuk zijn dit soort tekstjes op een product dan wel niet?!


In het doosje zitten 3 van dit soort verpakkingen. In elke verpakking zitten twee pads die je 30 minuten onder je ogen moet leggen. Het resultaat zou het verminderen van lijntjes en rimpels moeten zijn waardoor je huid er jonger en stralender uit gaat zien.

Helaas heb ik geen foto's, maar na een hele blije twee minuten waarbij ik dacht dat het product had geholpen, kwam er ook een hele snelle teleurstelling. Na 30 minuten te lopen met deze pads (die overigens wel goed blijven zitten) was het resultaat na twee minuten alweer verdwenen. Hetzelfde had ik al eens met een ander product van Anatomicals. Nu is de verpakking wel heel leuk, maar het merk heeft mij er opnieuw niet van kunnen overtuigen dat het werkt

Vergeleken met de andere glossyboxen die ik kreeg ben ik wat minder blij met deze. Er zijn eigenlijk maar 3 producten van de 6 waar ik iets mee kan en dat is natuurlijk jammer. Als je de mascara meerekent komt dat getal zelfs op twee. Toch wacht ik de volgende box met veel geduld af, ik ben benieuwd!

Voor de Glossybox betaal je €14,95 per maand (inclusief verzendkosten). Het abonnement is maandelijks op te zeggen en je zit er dus niet aan vast. Voor meer informatie kan je kijken op de website van Glossybox.

Heb jij ook een abonnement op de Glossybox? Of overweeg je er een te nemen?







3 opmerkingen:

  1. ik vind de producten er wel heel erg mooi uitzien! jammer dat je de box niet zo leuk vind :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zit niets bij waar ik warm van word, jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de box echt heel leuk deze maand! Jammer je hem vindt tegenvallen.

    BeantwoordenVerwijderen