vrijdag 28 februari 2014

#6 Stash Flash Friday: Make-up from the U.S.A.


Het is vrijdag en dus weer tijd voor een stash flash! Deze keer een nagellak en palette die helaas niet in Nederland te verkrijgen zijn, maar alleen in de Verenigde Staten bij Walmart. Een goede vriendin van mij, Evi, van Random Rockers, ging vorig jaar naar New York en nam voor mij deze spullen mee. Ik ben er erg blij mee!





Het palette draag de naam 'naturally gorgeous' en dat verklaart ook de nude kleuren die er in zitten. In het palette zitten 10 kleuren, ieder met een lichte glans/shimmer.


zonder flits - met flits


zonder flits - met flits

De kleuren zijn erg goed gepigmenteerd en ondanks dat het niet zo lijkt, zijn ze wel degelijk verschillend qua kleur. Er zitten een aantal mooie donkere en een aantal mooie lichte kleuren in die goed te combineren zijn. De substantie is ietwat korrelig, dus bij het aanbrengen moet je oppassen voor fall-out. Een voordeel is dan wel weer dat de oogschaduw erg goed op te bouwen is.



Voor de look gebruikte ik 4 kleuren. De 6e kleur gebruikte ik over het gehele ooglid om vervolgens aan de buitenkant van m'n ooghoek kleur 8 aan te brengen en die ook te blenden in de crease. De 4e kleur gebruikt ik vanuit de binnenkant van m'n ooghoek, richting de buitenkant toe. Als laatste gebruikte ik de 2e kleur als highlight in de binnenste ooghoek en op het wenkbrauwbot.




Naast het palette, nam Evi ook nog een nagellak mee. Deze draagt de schattige naam 'jelly bean blue'. In de lak zitten verschillende blauwe en zilveren glitters, die in combinatie met de blauwe basiskleur zorgen voor een 'speckled' effect.



Ik draag hier twee laagjes van de nagellak en ondanks dat het nog niet volledig dekt, vind ik het eigenlijk wel mooi zo. Het speckled effect spreekt mij erg aan en de glitters met daaroverheen nog een klein beetje lak zorgen voor een speels effect.

Het is jammer dat deze producten niet in Nederland te verkrijgen zijn. Ik heb helaas ook nog geen website gevonden die dit merk naar Nederland vervoert, alleen eBay is nog een optie. De producten werken goed en zijn niet duur. Als ik het goed heb was het palette 6 dollar en de nagellak 4. Dit omgerekend ongeveer 4 en 3 euro. Geen geld dus!

Wat vind jij van deze producten? Heb je toevallig zelf iets van Hard Candy in huis?




3 opmerkingen: