vrijdag 14 februari 2014

#4 Stash Flash Friday: NYX , MAX & L'oréal


Als eerste, een hele fijne Valentijnsdag! Heb je nog iets bijzonders gehad vandaag? Ik vier het niet uitgebreid, vandaar dat ik voor een gewone Stash Flash Friday ben gegaan. Een lekker roze tintje, om het toch nog een beetje bij Valentijnsdag in de buurt te houden!

Het is nog geen lente, maar toch heb ik een fleurig palette. Jullie hebben al eerder kunnen zien dat ik wel van een beetje kleur houd, zoals bij dit palette van Sleek, en dit palette bevestigt dat nog maar eens een keer.

Ik heb het palette al een tijdje in m'n stash en voordat ik het kocht stond het ook al een tijdje op mijn verlanglijstje. Het is nu helaas niet meer in de verkoop.




Wauw, mooie kleuren! Ook heel handig is dat er een blush bij zit, highlighter en een lipgloss. De blush kan je gewoon uitschuiven waardoor het palette mooi compact blijft.



Een palette met veel lichte kleuren, waarvan 5 matte en 5 met een shimmer er in. Heel erg handig om een mooie look te creëren is dat er veel dezelfde tinten in zitten. Zo kan je het mooi opbouwen. Ook de blush en lipgloss passen perfect bij de kleuren oogschaduw.

De kleuren hebben geen naam, maar ik heb eerst de bovenste rij oogschaduw als eerste geswatcht, daarna de onderste rij, en vervolgens de blush, highlighter en lipgloss.




Aii, een heel wisselend palette qua pigment! Sommige kleuren zijn goed te zien, sommige helemaal niet. Het enige dat eigenlijk echt goed kleur af geeft is de roze blush. Wat ik ook merkte, is dat de textuur van de oogschaduw erg korrelig is en veel fall-out geeft. Ook als ik het nat aan breng is er geen verbetering te zien.


Ik heb geprobeerd een look te maken, de roze/rode kleur op m'n ooglid met in de crease wat groen en blauw. Als eyeliner gebruikte ik een gouden potloodje van Essence. De kleuren zijn te zien (vooral op m'n wimpers, oeps), maar zijn niet extreem goed gepigmenteerd. Wat ook jammer is, is dat door de korrelige textuur de oogschaduw snel ophoopt, wat zonde is van de look.


Nou, hopen dat deze combinatie van het L'oréal lakje en MAX lakje beter uit pakt! De confetti van L'oréal heb sinds de zomer in mijn stash zitten. Ik ben er erg blij mee, maar heb wel gemerkt dat de confetti niet bij iedere kleur nagellak mooi staat. Felle kleuren zoals geel/neon kan je beter vermijden.


Een hele simpele roze kleur. Perfect als basis. Deze lak komt van de Action en zat in een pakketje met twee andere kleuren. Ik betaalde er €1,29 (?) voor. Veel was het niet in ieder geval. De lakken drogen bijzonder snel, en kunnen makkelijk twee dagen op je nagels blijven zitten zonder te chippen. Heel erg prettig voor die prijs!



En dan met de confetti van L'oréal (€5,99, o.a. Kruidvat), toch ineens een heel ander gezicht! Zelf vind ik het er heel erg leuk uit zien, het geeft toch een apart effect. Van de confetti hoefde ik maar twee laagjes aan te brengen, maar een laag is ook al genoeg.

Jammer van het palette, maar met de nagellak ben ik wel heel blij. Ik ga zeker nog een beetje uitvogelen of er een manier is om de kleuren van het palette toch nog beter over te laten komen, want ze zijn echt prachtig en het zou zonde zijn het palette weg te leggen. Een liefde laat je niet zomaar in de steek.

Wat vind jij van het palette en de nagellak?




4 opmerkingen:

  1. Mijn eerdere paletten van NYX vond ik al slechte pigmentatie geven en dit vind ik ook niet best! ik vind de buitenkant van het palette er wel weer mooi uit zien! het lakje van Action vind ik niet tegenvallen ziet er mooi uit en ook in combi met het andere lakje van Lóreal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het palette lijkt me niet erg fijn in gebruik, maar de lakjes zien er heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer van de palette! Je nagels zien er wel geweldig uit met deze combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi palette, jammer van de pigmentatie xx

    BeantwoordenVerwijderen