woensdag 29 januari 2014

Essence: lakken die verdwijnen + swatches


Ai, vorige week donderdag was alweer m'n laatste 'echte' post en mijn doel om afgelopen maandag weer te beginnen is helaas niet gelukt. Toch zie ik komende dagen voorspoedig in en wil ik verder gaan met een post, waar ik vorige keer eigenlijk mee ben geƫindigd. Niet alleen Catrice lakken gaan verdwijnen, maar ook van Essence is er een scala aan producten dat de schappen zal moeten verlaten.

Was ik bij Catrice minder betreurd om de producten die het schap gaan verlaten, bij Essence ben ik dat zeker wel. Ik kan wel zeggen dat het mijn favoriete budget-merk is en ik denk dat het overgrote deel van mijn stash dan ook uit Essence producten bestaat. Nagellak, LE's, mono's, palletten, alles heb ik van Essence en ik ben er dol op! Ik vind het dan ook erg jammer dat al deze producten verdwijnen. Toch komen er bij Essence werkelijk prachtige producten als vervanging terug in het assortiment, deze kan je hier vinden.

v.l.n.r. 112 time for romance, 106 free hugs, 133 oh my glitter!, 161 ciao oliviero, 150 upper green side, 156 me & my lover, 163 hey, nude!, 165 here's my number

Net als bij Catrice, heb ik opnieuw 8 lakken die gaan verdwijnen in mijn eigen stash. Ik ben niet van plan om meer verdwijnende lakken aan te schaffen. Op de komende foto's heb ik overal 2 laagjes aangebracht, tenzij anders is aangegeven.


112 time for romance

Deze donkere bordeaux-rode kleur is op verschillende manieren te dragen. De lak is niet helemaal dekkend, maar komt met 3 lagen toch een heel eind. De verschillende grootte van de glitters zorgt voor een heel mooi effect. De lak kan ook gebruikt worden over een dekkende bordeaux-rode lak.


106 free hugs

Als het om nagellak gaat is roze de kleur die overduidelijk een meerderheid heeft in m'n verzameling. Deze kleur roze is een van m'n favorieten en ik baal er dan ook van dat hij gaat verdwijnen uit het schap. Deze baby roze kleur is super schattig en erg leuk met zilveren tips. Dit gaat voor mij dan ook een groot verlies worden, dus waarschijnlijk ga ik een voorraadje in slaan!


133 oh my glitter!

Glitter zit er zeker in bij deze lak, maar 'oh my' zijn voor mij niet de woorden die dat omschrijven. De lak bevat een subtiele shimmer, maar heeft geen wauw effect. De kleur daarentegen heeft dat voor mij zeker wel. De kleur neigt tussen lila, paars en blauw en geeft een prachtig effect in combinatie met de shimmer.


161 ciao oliviero

Olijfgroen is wat deze lak laat zien en ik houd ervan! Een geweldig kleur voor deze koude periode en een groene tint die altijd mooi op je nagels staat.


150 upper green side

Toen ik deze lak in het schap zag staan moest ik toch een tweede keer kijken. Was dat nou lime groen? Of was het donkerder? Het was gelukkig dat laatste en ik ben dan ook erg blij dat ik besloot om deze lak te kopen. De lak is dus iets donkerder dan lime en heeft daardoor een mooi en rustig effect en ik houd hier erg van.

Na alle normale lakken laat ik nu de 3 liquid sand lakken zien die Essence, helaas, uit het assortiment haalt. Ze zitten er eigenlijk pas heel nieuw in, maar toch moeten ze plaats maken voor nieuwe kleuren.


156 me & my lover

Deze rode liquid sand lak bestaat uit allerlei kleine, rode en zilveren glitters die samen een geheel vormen. Helaas komen de zilveren glitter niet heel goed uit en blijft vooral het rood over. Toch blijft de lak erg mooi en het liquid sand effect blijf ik leuk vinden.


163 hey, nude!

Nude, dat is deze lak zeker. Zelfs na 3 lagen zijn m'n tips duidelijk te zien en kan je zo door de lak heen kijken. Heel erg jammer, want het is een prachtige combinatie aan glitters. Misschien dat de lak wel een mooi effect krijgt met een dekkende nude kleur als basis en dan de liquid sand laag er overheen, maar of de glitters dan nog steeds mooi uit komen is nog maar de vraag.



165 here's my number

 Van de drie liquid sand lakken die Essence heeft is dit mijn favoriet. De donkerblauwe, zwarte en zilveren glitter vormen samen een prachtig geheel en ik kan op sommige momenten dan ook niet stoppen met kijken naar m'n nagels. De kleurencombinatie is echt amazing en het is dan ook erg jammer dat deze lak gaat verdwijnen.

Net als bij de Catrice lakken die weg gaan, ben ik erg tevreden over de kwaliteit en ik hoop dan ook dat beide merken deze aanhouden. De dekking is goed en het kwastje lakt erg prettig. Momenteel liggen alle producten van Essence die gaan verdwijnen met 50% korting in de winkel. De nagellak kost normaal €1,69, maar je betaald nu nog maar €0,85.

Wat vind jij van de Essence lakken? Is het terecht dat ze uit het assortiment gaan, of mochten een aantal van jou nog wel blijven?



No Comments Yet, Leave Yours!