donderdag 23 januari 2014

Catrice: lakken die verdwijnen + swatches


Het voorjaar komt eraan en dit betekent dan ook dat verschillende merken hun collectie gaan omgooien. Zo ook Catrice, die vooral veel lakken uit het assortiment laat verdwijnen (er komen wel hele mooie voor terug). Ik heb nog een paar lakken uit de collectie die er nu nog staat en wil ze graag aan jullie laten zien voordat ze uit het assortiment zijn.

Als eerste hier even twee linkjes, eentje naar de Catrice producten die weg gaan, maar ook een link naar de nieuwe producten van Catrice. Om eerlijk te zijn vind ik de producten die weg gaan een goede keuze van Catrice. Veel hiervan zitten al heel lang in het assortiment, maar trekken het oog niet meer. De nieuwe producten vind ik wel een hele goede aanwinst. Bij de lakken wordt ingespeeld op het liquid sand effect en bij de ogen wordt ingespeeld op het meer gebruiken van felle kleuren.

v.l.n.r. 07 Cotton Candy at Eiffel Tower, 01 Karl Says Très Chic, 06 Oh My Goldness!, 07 Genius In The Bottle, 16 George Blueney, 19 Fred Said Red, 35 Petrolpolitan, 36 Mint Me Up

Van de lakken die weg gaan heb ik er nog behoorlijk wat en zeker niet de minste! Op de komende foto's heb ik 2 lagen nagellak aangebracht, tenzij anders staat aangegeven.


07 Cotton Candy at Eiffel Tower

Dit is een van de lakken uit de Ultimate Nudes lijn die het schap moet verlaten. Dit is nog een heel oud potje en dat zegt ook wel iets over hoe lang de lak zich al in het assortiment bevindt. De lak is erg nude, maar helaas te nude om te dekken. Ik heb 3 lagen aangebracht en nog steeds zijn mijn tips te zien. Wel zou de lak erg gemakkelijk gebruikt kunnen worden als basis voor een french manicure.


01 Karl Says Très Chic

Op de ene lijst staat dat deze lak in het assortiment blijft, en in een ander lijstje wordt aangegeven dat deze lak verdwijnt. Erg onduidelijk, maar ik laat de lak toch zien. Toen ik deze lak voor het eerst zag, werd ik verliefd. De mooie oud-roze kleur sprak mij erg aan, maar voor iemand die verliefd wordt op een lakje heb ik de lak echt veel te weinig gedragen! Dat moet ik maar snel eens doen.. wie kan zo'n mooie kleur en dekkende lak nou weerstaan?


06 Oh My Goldness!

GOUD! Heerlijk deze kleur. Lekker fel, shiny en goud! Zeker een eye catcher voor je nagels en het zou echt super staan bij een wat donkerdere outfit. Lekker laten knallen die nagels!



07 Genius In The Bottle

Deze lak doet mij denken aan het oil slick effect dat Essence in de Super Heroes collectie liet zien. Bij het draaien van je nagels, lijken ze vanzelf een andere kleur te krijgen. Goud? Groen? Iets daar tussenin? Wat is het precies? Er is geen naam aan te geven. Wat ik wel apart blijf vinden is dat in het potje de lak ook blauw oogt, maar hiervan is niets terug te vinden op je nagels.. lekker mysterieus. 


16 George Blueney

Deze blauwe lak bevat zoveel glitter dat het echt geweldig uit komt op je nagels. Van ver af is het misschien niet te zien, maar hoe dichter bij je komt, hoe mooier de lak er uit gaat zien. Een mooie blauwe lak en zeker geschikt voor de koude dagen.


19 Fred Said Red

Red, or blood orange? Ik wilde het niet zeggen, maar ik kon het niet laten. Fred zei misschien red, maar deze kleur neigt toch echt meer toe naar oranje. Ik heb 3 lagen aangebracht, maar de lak dekt nog steeds niet goed. Een beetje jammer.


35 Petrolpolitan

Dit heerlijke groene kleurtje vol met shimmers is ook al zo'n pracht. Petrolpolitan doet mij een beetje denken aan een groene versie van George Blueney. De shimmers zijn misschien iets minder, maar de kleur blijft mooi.


36 Mint Me Up

Helaas is de foto niet scherp genoeg om het te laten zien, maar Mint Me Up bevat allemaal kleine, gouden shimmers die de lak een erg mooi effect geeft. Een mintkleur met een golden touch.

Over de lakken ben ik erg tevreden, de dekking is over het algemeen goed, ze lakken fijn (ligt aan het oude/nieuwe kwastje, oude werkt fijner) en de kleuren zijn werkelijk prachtig en hebben allemaal hun eigen touch. Mocht je dan ook een van deze kleuren mooi vinden, moet je snel je slag gaan, want over een paar weken zijn ze niet meer te verkrijgen! De lakken zijn te koop bij o.a. Kruidvat en Trekpleister en kosten €2,99 per stuk.

Wat vind jij van de lakken? Zit er nog iets tussen, of laat je ze liever liggen?

3 opmerkingen:

  1. wat zonde eigenlijk, het zijn erg mooie kleuren xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er, behalve de eerste, goed uit! :)

    Xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je zo op een rijtje hebt gezet. Aan de ene kant zonde dat ze eruit gaan, maar ben ontzettend benieuwd wat er voor terug komt! X

    BeantwoordenVerwijderen