vrijdag 17 januari 2014

#2 Stash Flash Friday: Playboy, Essence & Beauty UK


Een bijzondere mix deze week. Twee lakjes en een oogschaduwpalet van Playboy. Playboy en oogschaduw in één zin klinkt misschien een beetje apart, maar het bestaat echt!





Het palet met de naam 'Up in Smoke' bevat een tiental kleuren onderverdeeld in lichte en donkere kleuren. De donkere kleuren liggen aan de paarse/zwarte kant en de lichte kleuren zijn wit/champagne. Niet een extreem uitgebreid palet, maar wel uitgebreid genoeg om een mooie look mee te maken.


De kleuren in het palet zijn voorzien van namen die met het heelal te maken hebben, heel origineel en ook bijpassend, want de foto's die we kennen van heelal hebben dezelfde lichte en donkere kleuren. Alle kleuren bevatten een shimmer, al neigen Venus, Neptune en Dusk naar een matte kant. Storm is natuurlijk ook een speciaal geval, een letterlijke storm aan glitter.


v.l.n.r.: Arctic, Matter, Mercury, Storm, Black Pearl
(eerste foto zonder flits, tweede foto met flits)

Arctic: Een mooie, lichte kleur die perfect kan worden gebruikt als highlighter. De kleur is wat frisser en neigt meer naar een perzikkleur toe, waardoor hij niet alleen als highlighter, maar ook gewoon als oogschaduw gebruikt kan worden.
Matter: De perfecte donkerpaarse kleur. Bevat een lichte shimmer.
Mercury: Oeh, een prachtige oogschaduw. Mercury is een kleur die ligt tussen paars en bordeaux rood. De kleur lijkt te veranderen door beweging van de glitter die er in zit.
Storm: Oei, toch een beetje jammer hoor, deze kleur! Storm ziet er prachtig uit, maar de overspray is groot en de glitters komen er totaal niet uit bij het aanbrengen van de oogschaduw. Heel jammer.
Black Pearl: Zwart is altijd goed, zeker om mooie smokey eyes te maken. Toch is de oogschaduw niet perfect zwart, maar neigt deze nog een beetje naar donkergrijs.


v.l.n.r.: Dust, Stellar, Venus, Neptune, Dusk
(eerste foto zonder flits, tweede foto met flits)

Dust: Wauw, weer zo'n mooie, lichte kleur! Dust is zeker geschikt als highlighter, misschien nog wel meer als Arctic, want wat een shimmer komt er af. Heel mooi.
Stellar: Ja, met deze kleur ben ik blij. Een mooie nude kleur met een mooie shimmer, heel subtiel en dagelijks te gebruiken.
Venus: Tja.. ik weet niet echt wat ik van deze kleur moet denken. Venus is een lichte, grijze kleur, maar de pigmentatie is niet super goed. Toch kan je deze erg simpel als een basis voor je ooglook gebruiken en is hij zeker niet onnodig in dit palet.
Neptune: Neptune is een mooie paarse kleur die je kan zien als een meer matte versie van Mercury. De kleur is mooi dekkend en de subtiele shimmer geeft toch nog net even een extra effect.
Dusk: Deze marineblauwe kleur is net als Neptune meer matte dan de andere kleuren oogschaduw. De shimmer is alleen minder te zien doordat de kleur zo donker is.


De kleuren zien er prachtig uit in het palet, maar komen iets minder goed over op het oog. Toch heb ik geprobeerd om een look te maken. Ik begon met een oogschaduw basis en bracht daarna Venus aan op het volledige ooglid. Vervolgens heb ik aan de buitenkant van het ooglid Stellar aangebracht, tot ongeveer het midden en heb dit vervolgens geblend. In m'n crease heb ik Matter gebruikt, met aan de binnenkant van m'n ooglid, iets oplopend Storm. Vervolgens heb ik Storm en Matter geblend. Als laatste heb ik Dust gebruikt als highlighter op het wenkbrauwbot.

Of ik tevreden ben met dit palet? Ja en nee. De kleuren zijn mooi en zijn redelijk goed aan te brengen, maar de pigmentatie mist voor mij om echt een wauw-look te creëren.

Het Playboy 'Up in Smoke' palet heb ik gekocht bij de Action, ik heb het bonnetje niet meer, maar ik geloof dat ik er €3,99 of €4,99 voor heb betaald. Eigenlijk geen geld voor 10 kleuren.


Beauty Uk, Topaz

De laatste tijd ben ik het gebruik van nagellak wat aan het opschroeven. Liep ik normaal nog 3 dagen met een simpel kleurtje op m'n nagels, probeer ik nu elke dag iets anders. Daarom heb ik besloten om elke dag gewoon iets nieuws op m'n nagels te lakken! De eerste dag een simpele kleur, de tweede dag en berg glitters er overheen, en zo ga ik de hele week door. Ik heb zoveel lakken in m'n stash dat ik ze ook gewoon moet gebruiken, want het zou zonde zijn als ze uitdrogen.


Essence Limited Edition BE LOUD!, 01 Not Punky Nor Funky

Misschien een aparte combinatie, maar ik kreeg het maar niet uit m'n hoofd om het niet gewoon te proberen. Ik heb hier Topaz van Beauty UK als basis gebruikt, met daar overheen Essence, Not Punky Nor Funky, uit een limited edition. De 'graffiti-glitter' wilde ik al lange tijd eens gebruiken, maar het kwam er elke keer niet van. Totdat ik de lak van Beauty UK tegenkwam. Het was het proberen waard en ik vind het resultaat eigenlijk nog best heel speels!

De lakken zijn allebei niet meer te koop. De limited edition van Essence is al uit de schappen en de lak van Beauty UK kreeg ik ooit eens als cadeau bij een bestelling. Toch wilde ik laten zien dat je best wel eens mag spelen met nagellak, het resultaat hoeft niet altijd verkeerd af te lopen!



1 opmerking:

  1. Jammer dat het palette niet zo heel mooi is! De pigmentatie had inderdaad wel wat beter gekund.. De combinatie van die twee lakjes vind ik wel heel erg leuk eruit zien :D

    BeantwoordenVerwijderen